1 Mayıs 2015 Cuma

Oda Dekorasyonu a'dan z'ye değişim.. (ilk etap mobilya boyama)

Ne diyordu virginia woolf Kendine ait bir oda :)

Hep hayal edip duruyordum, içinde huzur bulduğum, beyazın hakim olduğu pastel tonlarında bir çalışma (yatak) odasını, ama gerçekleştirmek  hayal kadar kolay olmuyordu tabi..ama yeni eve taşınınca bir de dubleks olması bana hadi dostum niye olmasın sen yaparsın  cesaretini verdi :)


uzun zamandır ( bana göre uzun) bir şeyler boyamayalı değiştirmeyeli çok olmuştu.Ev taşıması düğün telaşı derken,  kaybolup gittiğimi düşünmeye başlamıştım.ne bir şey çiziyor ne bir dergi kitap okuyor nede film izliyorum, o kadar sıkıldım ki nerdeyse kendimden bile sıkılıcaktım, artık buna dur dedim. sıvadım kolları oturdum programımı yaptım..

önce odamın dekorasyonunu yenilemek için gerekli çizimleri yaptım..Sonra değişime girecek eşyaları ve uygulamaları not ettim, iş çıkışı ve hafta sonları eminönü,unkapanı- zeytinburnu- ikea-koçtaş-baauhaus-tekzen ve bilimum nalburları tavaf edip durdum..

perdeler için unkapanı ve zeytinburnunu gezdikten sonra ikeada beğendiğim modelin aliyyül alasını zeytinburnunda buldum :)
 
ikili koltuğumu da perdelerimin fon renginde kaplamayı düşünüyorum ama henüz kumaşı almadım..

masa için, bir çok yer gezdim ama dönüp dolaşıp ikeada buldum kendimi,minimal  şık bir beyaz masa seçtim.. (aslında orjinal ahşap masalarda kaldı gözüm ama 2,500 lira çok geldi gözüme ikea iyidir ya dedim vazgeçtim ahşaptan)

masa üstü resim çerçevelerimi de ikeadan beğendim.. masamı dayayacağım duvar yan  geldiği için ancak 5 tane sığıyor ebatları da belirledim , içine de kendi yaptığım  minik poeticacıkları koyduk mu tamamdır :)

oda aydınlatması için 1 mt boyunda  çok cici baykuşlu bir lamba beğendim, kumaş kaplama harika bir şey, ama sitede ki yorumları okuyunca almakta kararsızım..

çöp kovamı koçtaştan aldım rengi uçuk mavi banyo içinde uçuk pempe  tonunu seçtim..
birde masamdaki ıvır zıvırlar için  çok cici baykuşlu saklama kutusu aldım yine mavi renkte , ama bi kaç renk daha almadığıma pişman oldum kalmışsa eğer gidip  hunharca saldırıcam bütün kutulara :)

Banyom için ferforje  cici bir raf beğendim, tam sifonun üzerine  otutulabiliyor, zaten bi köşeye koyayım desem  köşe bi,le yok dublekslerin üst kat banyoları  miniminnacık o yüzden orada olabildiğince az yer tutan ve fonksiyonel ürünler seçmeye  dikkat ettim..

paspaslarım çok cicikuşlu muşlu bişi renkleri de bebe mavisi ve pudra pembesi tonlarında bişi..

duvar rafı koyup koymamak konusunda çok kararsızım  eğer odam tıkış tıkış görünmesse  2 li raf sistemi düşünüyorum modeli  yine ikeadan seçtim  artık her şey bitince  ona göre yapıp yapmayacağım belli olur..

mobilya üstü poliüretan için istanbul dışı bi yer bulmuştum  ama perde bakmaya giderken zeytinburnunda da varmış  sanırım onları da ordan alacağım..

duvar kağıdı için unkapanı çarşılarında baya bi cirit attım ama sonunda istediğim kağıdı buldum, oda tabi ki beyaz  taş duvar :) 

duvar rengi için koçtaştan aldığım dyo marka boya indirimdeydi bende hemen  kaptım en afilli mat beyazı, artık kazıklandım mı  kar mı ettim bilmiyorum 50 küsür liraydı nalbura da sormadım eğer daha ucuzsa içime oturmasın diye :)

mobilya boyası için tek adresim nalbur abiler oldu, aman ya ne gidicem koştaşmış tekzenmiş bizim mahalle nalburu varken dedim, marshall pastel yarı mat  2,5 lt lik boya, ve en ucuzlarından iki rula bir de aç gözlülük yapıp ya yetmezse diye iki paket derz dolgusu aldım..toplamda  hepsi 45 tl tutunca koçtaştan aldığım boyada kazık yemiş  olabilirim ..

yatak örtüleri için taç,english home, ve madame coco dan çıkmadım, ama beğendiğim  model biraz pahalıydı hemen almadım, şimdilik nevresimlerimin ve yatak örtümün renk ve desenini seçtim pahalı da olsa onları gidip alıcam gibi görünüyor..

halı için çok kararsız kaldım ikeadan seçmiştim aslında ama bizim orda bir mağazada gördüğüm vintage halılara da aklım kayıyor o yüzden yerlerini belirledim  boya badana  bitsin perdeler takılıp masam ve bahçem de hazır olunca gidip almak daha doğru  gibi..

terasa bahçe
zemin için unkapanından bahçe çim halısı aldım , aslında tekzende de vardı ama o pek hoşuma gitmedi  hem kalitesi hem parası :) unkapanına gidip sıkı bi pazarlıkla 4x3 metre halımı da kaptım..

şemsiye için hala bakınıyorum nette çok beğendiğim iki model var fiyatı uygun 270 ama tekzende de benzer bir modeli var 250 lira fiyatı önemli değil ama kullanılabilirliği işlevi önemli malum evimiz 12. kat terastan uçup birinin kafasına yada arabasına  çarpmasını istemiyorum, o yüzden çelik ayaklı cafelerde kullanılan  tarz bişi almak daha mantıklı ..yoksa 40 -50 liraya  da şemsiye yok değil yani :)
bahçe masası için ikea ve tekzende bulabildim  istediğim modeli, tekzende ki daha güzel ve geniş olması hasebiyle gönlümü feth etti, rengi açık kahve tonlarında ahşap..
sandalyeler konusunda  kararsızım renk renk mi olsun yoksa masa renginde mi olsun henüz kararım netleşmedi ama modelleri ve alıcağım yerleri not ettim  tabi..
armut koltuk ve saksılık için de netten baktım, ikeada güzel ferforje bir saksılık beğendim 1 mt boyunda falan.. armut koltuğu netten bir siteden baktım muhtemelen ordan alacağım pempe ve sarı renklerin gelmesini bekliyorum..

son olarak bahçe için birde ikeada aydınlatıcı olarak  sokak lambası şeklinde fenerler var onlardan 4 renk alıp şemsiyenin  yada terasın demirlerine tam 4 köşeye monte ettim mi tamamdır ..

geriye bir tek tohumlarını hazine saklar gibi sakladığım çiçeklerimi  cici saksılara ekmek   kalıyor..

değişim notlarım bu kadar
bahsettiğim ürünlerin bir kısmını tedarik ettim bazıları alınacaklar, çok yoğun tempoda çalıştığım için sadece hafta sonu çalışmadığım zamanlarda ve erken çıkarsam şayet o zman gidip alabiliyorum..haliyle uygulama kısmının en zor aşaması olan boyama kaplama işlerinide ancak hafta sonu yapabilirim.. bir evim şahane de ki ustalar gibi 3 günde yenileyemesemde geç olsun güç olmasın diyenlerdenim.. :) 

Ve işte uygulama aşaması 
ve nihayet geçtiğimiz hafta sonu itibariyle bir kaç senedir aklımın bir köşesinde duran " ya şu mobilyaların renginden nasıl kurtulsam, boyasam batırırmıyım, yada boyatmaya mı versem , neyse canım uygun bi zamanda icabına bakarım nasılsa" diyip diyip ertelediğim ama hiç bir halt yapmadığım fıstık yeşili mobilyalardan kurtulmuş bulunmaktayım..
tabi hemen cesaret edemedim boyamaya , önce bir kaç marangozu aradım mobilyacıları aradım boyatmak için, ama aldığım cevap hep aynısı "sizin mobilyalarınız BO-YAN-MAZ!!!  bi an hayallerim yıkıldı o kadar hazırlanmıştım ki değişime, hayırrr yaa olmaz ben bu mobilyalarla yaşamak istemiyorummm uffuu puffuu diyerek bir 15 gün daha geçirdim.. kırık dökük de değiller ki yenisini almak için bahane bulayım, ama bir kere deli dürtmüş artık nasıl durayım, bu sefer netten araştırdım, baktım millet  baya baya  boyuyor ben niye yapamıcakmışım ki diye  verdim gazı kendime, sonra yaptığım araştırmalar sayesinde chalk-paint uygulamasının başarılı sonuç verdiğini öğrendim..

Hemen gerekli malzemeleri aldım, bir pazar günü öğleden sonra döktüm ortalığı, ya batırıcam yada manyak olucak dedim :)
tabi erkek kardeşimin yardımlarını yok sayamam ben ortalığa dökünce oda yardım etmek zorunda kaldı, çok yetenekli bir kardeşim var maşallah tefal gibi her eve lazım cinsinden..baktım gayet güzel yapıyor bende boyama işini ona yıktım  hepsini değil tabi yarısını :)
ama kendim de oturup sigara kahve keyfi yapmadım..Adeta bir usta edasıyla  önce duvarımı kazıdım, malum yağmurlar o akdar uzun sürdü ve çok yağdı ki duvar kabarcık olmuştu..terasın kötü tarafı da oydu sanırım tabi yapan müteahhitin de dandik işçiliği..

kazıdığım duvara güzelce hazırladığım alçıyı sürdüm ne nalet bişimiş ya hemen  donuyor sinir oldum, sirke koyunca donmuyormuş ama kuruması da geç olurmuş o yüzden  hızlı hızlı yaptım..
bu sırada tabi akşam oldu saat 10 gibi bitti mobilyaların boyama işlemi, iki -üç kat  boyayı yedi de ancak kapandı artık nasıl bi yeşilse çok direndi ..geriye sadece ince detayları ve vernikleme işi kaldı..

evettt değişim maceramın ilk adımını mobilyalarla açmış oldum..bu akşam iş çıkışı gidip duvarımı boyayıp diğer duvara da kağıtları yapıştıracağız..eğer yetiştirebilirsem birde mutfak duvarı kağıtları var :/
fotograf çekmeyi sonradan akıl ettim, ama yine de elimde olsun eski hali diyerekten,  ortalık dağınıkta olsa  bi kaç kare çektim..











Benim yakışıklı ustam :) becerikli kardeşim 





Şimdilik bu kadar duvar uygulamalarından sonra tekrar buradayım :)) 


Hiç yorum yok :