18 Temmuz 2014 Cuma

Bollywood filmi sevenler ! Ghajini (Aamir Khan)



Selamlar,

Bayadır burada film önerisinde bulunmuyordum..Hatta öyle ki Radikal-blogta da bir süredir durumu aksatmış bulunmaktayım..

Bu zaman zarfında film izlemedim mi? tabi ki izledim..Ama yazmaya çok zamanım olmadı ne yazık ki..

Ayrıca izlediğim filmleri de unutabiliyorum birde,balık hafızalı olmak hiç hoş değil nitekim..
Neyse kısa bir girizgahtan sonra asıl konuma geleyim..

Efendim, beni yakinen tanıyan arkadaşlarım,İnstagramdan takip edenler ve yazılarıma denk gelenler yada bilhassa açıp okuyanlar (ki teşekkürlerimi sunuyorum) bilirler ki bende; iran,hint ve uzak doğu yapıtı fanatikliği söz konusu..

Hatta o kadar izliyordum ki, geçenlerde kendimi kaptırıp elime hintli kadınların meşhur dövmelerinden yaptım..İlk deneyim için fena değildi bence..

Her neyse, okuduklarınızdan anlaşılacağı üzre evet! burada bir bollywood filminden bahsedeceğim..


Filmimizin adı: Ghajini

Başrol oyuncularımız ise Aamir Khan ve Asin'dir..

Konumuza gelince: Sanjay Singhania Hindistanın en büyük iş adamlarından biridir.Bir iş gezisi dönüşünde evinde nişanlısı öldürülür ve kendisi de ağır yaralı olarak kurtulur. Ama başına demir sopayla darbeler alan Sanjay kısa süreli hafıza kaybına uğrar ve Sanjay nişanlısını öldüren Ghajini'nin peşine düşer.

Bende minik spoiler vererek izlenimlerimi aktarmaya çalışayım..



Öncelikle şunu söylemeliyim ki, film insana birden fazla duyguyu bi arada yaşatan cinsten..
Aamir khan filmleri içerisinde en beğendiğim diyebilirim..
Filmde bizi önce gizem ve aksiyon karşılıyor, sonra araya romantizm ve komedi giriyor, kapanışıda yine aksiyon ve dramla yapıyor..

İzlediğim bollywood filmlerinde ilk defa bu kadar aksiyon gördüm, o ne dövüş sahnesiydi canım ya baya güldüm ama, zaten hint filmlerinde kaliteli dövüş sahnelerine rastlamadım..Öyle bir beklentim de olmadı hiç..İlklerde vasat olsa da, sonlara doğru olan dövüş sahneleri daha iyiydi..

E tabi absürtlükler de var filmde ama, ana konuya kitlenince onlara çok takılmıyorsunuz..

Nedir onlar kısa kısa değineyim;Mesela bir dövüş sahnesi hindistanın en boklu püsürlü mahallesinde geçiyor. Ghajini'nin gırla adamı var, ve kahramanımız sanjay efendi hepsini sadece dövüşerek haklıyor, tam bir cüneyt Arkın gibi..Şimdi şunu düşündüm burası bu adamların kendi deyimiyle inleri, ve sanjay'ın geleceğini bildikleri halde ne bi silah, ne de başka bişi yok ellerinde, içimden dedim kardeşim biraz donansaydınız yalandan bari, kıyıdan köşeden sopa falan alıp akıllarınca sanjayı haklıcaklar bir de öyle güveniyorlar ki kendilerine epey güldüm ..Tipleri de görmeniz lazım cılızdan adamlar :) Orası komik geldi açıkcası, azıcık iri yarı silahlı adamlar olsaydı iyiydi ama artık filmi çekeli çok olmuş , yapcak bişi yok hint filmlerinin olayı bu :)

Bir de takıldığım başka bir şeyde klipler..Tamam danslarınız güzel, mimikler okey ,ama 4 dk klip çok olmamış mı canım ya ..Ben severim hatta bazen kalkıp taklit bide ederim hint dansını ama tam romantizmin yada aksiyonun içine dalıcaz klip falan sevmedim yani bu aksiyon ağırlıklı intikam kurgusuna olmamış..Ama onu görmezden gelebiliyoruz 3 saatlik bir film içinde olsun o kadarcık dimi..

Aksiyon boyutunu bir kenara koyarsak filmde çok tatlı sahneler de var ben baya kıkır kıkır modunda izledim..Sanjay'ın kim olduğunu bile bilmeden onunla olan ilişkisini herkese anlatması , hatta sanjay'a da baya eğlendim o sahnelerde..

Başlarda sıkılanlar olabilir ben sıkılmadım ,çok merak ettim kalpana'nın nasıl ve ne için öldürüldüğünü, sonuna kadar da gittim..Başlarda beni filmi sonuna kadar izlemeye iten hafıza kaybı sahneleri  oldu, çok duygulandım o anlarda ama öyle ağlak zırlak olmadım.. 2.yarıdan sonra zaten film koptu gitti..Pislik ghajini sanjayın üstündeki dövmelerini silip evini darma duman edince bütün doneleri gitti..Resmen yaşayan ölüye döndü canım sanjayım o hastane de ki mahsun duruşunda çok duygulandım..Bi insanın sadece 15 dk'lığına herşeyi hatırladığını düşünsenize ne korkunç bişi..

Bir de unutamadığım sahnelerden diğeri de ölüm sahnesiydi,kalpana'nın can çekiştiği sahnede oldukça etkilendim ne yalan söyleyeyim..Aynı sahneyi öğrenci kızda da yapacaktı ama bizim Cüneyt Arkın olaya el attı hemen, bi anda cengaver oldu kurtardı kızı..


15 dklığına yaşamla bağını kesmiş bir psikopat olup sonrasında kuzu gibi bir insana dönmek, bence gayet inandırıcıydı rolünün hakkını vermiş Aamir Khan..

Yani olmazsa olmaz bir film değil belki kimilerine göre ama zaman kaybı da değil bence, neticesinde filmdeki absürtlükleri son 1 saatte verdiği haz ve gerilimle kapatmış bana göre..

Ayrıca kalpana'nın ayak izlerini alıp tablo gibi asması da çok hoştu etkileyici bir fikir..

Bir de yanarım yanarım da sancaj gerçek kimliğini açıklayamadan kız öldü, içime oturdu valla o kadar beklemiştim söyleyeceği sahnede ki ifadesini ..

Velhasılkelâm..

Hint sineması sevenler için kaçırılmayacak bir filmdir kendisi. Bollywood sinemasını sevmek aslında yeşilçam sinemasını sevmek gibi bir şey.Bilirsin her türlü saçmalığın, klişenin olacağını ama yine de izlersin.Bilerek izlersin ve zaten o haliyle seversin, yargılamazsın sadece izlersin.Bir hint filmine başladığında da böyledir işte. filmlerden profesyonellik akmayacağının farkında olarak izlersin.Mantık aramadan izlersin.Müzikleri için izlersin. Dansları için izlersin.Yeşilçam ruhunu hissederek izlersin.


Bir de sizlere filmden 3 duygusal sahne paylaşayım..


İlk Adım 


Kalpana'nın Ölüm Sahnesi
Son Sahne :(

Başka bir seyirde görüşürüz  :)

2 yorum :

BENİM KÜÇÜK DÜNYAM dedi ki...

sen böyle hiç ihmal etme bloğunu olur mu :)) söz konusu bir hint filmi ise elbette bende fanatikgillerdenim :D fanaa ile amır khan ı tanıyan ben bu filmi de izledim aradan baya zaman geçmiş olmasına rağmen hala bazı sahneler hatırımda

Berra dedi ki...

BKD : dimi yine döndüm çöplüğüme :))
aa bir de fana vardı onuda yazıyım bi ara :) buraya yazmamda ki sebep arşivimi unutmamak için birazda ..ama hint filminin tadı gerçekten bi başka ..

öpüyorum kocaman canım hayırlı sahurlar :-*