17 Şubat 2014 Pazartesi

Eve Dönüş

Yine uzun bir aranın ardından buradayım..
önceleri bloga girmeden duramazdım şimdiler de ise hiç uğramıyorum..teknoloji o kadar hızlı ilerliyor ki, her gün yeni mecralarla tanışıyoruz..ve tabi bu da ilgi alanlarımızı değiştiriyor ister istemez..
çağa ayak uyduruyoruz.halbuki bloggerın ilk dönemlerin de nasılda popülerdi bu mecra ve yadsıyamayacağım bir şey var ki kendimi bilgi, sanat ve bir çok alan ile ilgili olarak geliştirmem de büyük oranda katkısı olmuştur.
ve bu yüzden benim için hiç bir zaman eski olarak nitelendirilmeyecektir..belki zaman zaman kopukluk yaşıyorum ama yine de sık olmamakla birlikte burada da paylaşım yapıyorum..

Artık eskisi gibi diğer sosyal mecralarda
( facebook, twitter) paylaşım yapmıyorum, çünkü samimiyetsiz buluyorum artık o ortamları, insanların gerçek yüzlerini göstermediği herkesin bir fenomen olmak için yarıştığı bir kaos bana göre.. Paylaşımlarımı en aza indirmekle birlikte twitter hesabımı da kilitleyerek gereksiz insanların takibinden uzaklaştım..benim hiç bir zaman popüler olmak çok takipçi edinmek gibi bir derdim olmadı o yüzden gerek duymuyorum..Hatta belki tamamen kapatabilirim bile o kadar önemsiz benim için..

Geçenler de sosyal mecraları kendimce sınıflandırdığım da kendimi en rahat ifade ettiğim ve severek paylaşım yaptığım alanları ve bunları neye benzettiğimi düşündüm, şöyle bir şey çıktı ortaya;
Facebook ve Twitter -  sokakta
Linkedın - iş platformu panelinde
Tumblr, İnstagram, Blogger - Evimde

bu şekilde hissettiriyor bana sosyal mecralar, en rahat ettiğimiz yer evimizdir her  daim..
bende buraya yazdığımda kendimi evimde arkadaşlarımla konuşuyormuş gibi hissediyorum o yüzden de buradan asla kopamıyorum..tumblr da ise yazılanlar o kadar samimi ve içten ki insanlar hissettiklerini direkt olarak samimice yazıyorlar, sinirlenince küfür edenler , sıkıntıda dua edenler, kendi halinde  takılan bir sürü insan topluluğu..Instagram da genelde sık paylaşım yapıyorum çalışmalarımdan sokak fotograflarından karelerle, blogların dışında severek fotograf paylaşımı yaptığım tek yer diyebilirim..henüz orayı kirletmedikleri için oraya da sıcak bakıyorum şimdilik.

bu yazım sosyal medya içerikli oldu aslında başka bir şeyler anlatacaktım ama bazen yazılara yön veremiyoruz..

henüz kafamda tam rayına oturmamış bir takım projelerim var bir tanesi sosyal sorumluluk içerikli olacak, tabi henüz detayları oluşturma aşamasında olduğum için çok fazla projeler hakkında konuşmak istemesem de içim kıpır kıpır..yakın bulduğum kişilerle paylaşmak için can atsam da bir şeyi gerçekleşmeden  dillendirmek sanki o işe sekte vuruyor gibi hissediyorum..ve bir süre daha suskunluğumu koruyacağım gibi görünüyor..
eğer hayata geçiebilirsem, ki umutluyum Allahın izniyle , inşallah çok güzel olacaklar..

aslında anlatacak çok şey var ama zamanında yazmadıkça üşeniyorum sonradan yazmaya..
bundan sonra daha sık yazmayı umuyorum kendi adıma :)

kendime minik bir mola olarak her gün bir post atma kararı aldım, umarım bu kararımda başarılı olurum..
şimdi mola bittiğine göre çalışmalarıma dönsem iyi olacak..

Hoşçakalın,




2 yorum :

Profösör dedi ki...

Sosyal sorumluluk projesinin mahiyetini şimdiden merak ediyoruz. Ben de ilgilendiğim bir sürü dosya var masamda ama, henüz aktif hale getiremedim doğrusu. Paylaşırsanız seviniriz...Tekrar evinize hoş geldiniz.

Berra dedi ki...

netleştirdiğim zaman muhakkak burada da paylaşıcam :) ama proje hazırlamak gerçekten zor ufak detaylar dediğimiz kısımlar gerçekten çok uğraştrıyor..ziyaretiniz için teşekkür ederim .. sizin de projelerinizi aktif hale getirmeniz dileğiyle..