30 Haziran 2011 Perşembe

haftasonu gezmesi ( yine bol fotograflı )


Geçen Cuma günü ki yazımda demiştim bu akşam ki yer bana da sürpriz olacak diye..ki öylede oldu..Florya tarafına gittik..Ben bu taraflarda bi yere gideriz sanıyodum ama iyi ki de oraya gitmişiz..Sonsuz  bir deniz manzarası karşımdaydı..Bak bak doyamadım..Önce dondurma yedik hararetimizi alsın diye sonra  gezdik dolaştık, aparatif bişiler atıştırdık..zaten iş çıkışı gittiğim için  saat çabucak geçti..ve gün bitti..

24 Haziran 2011 Cuma

bol fotograflı post ..


Gündüzü sıcak akşamları soğuk İstanbul..seni her şeyinle seviyorum..tıpkı onun gibi J sen de onun gibisin biraz..zaten herkes benzermiş biraz..neyse biraz biraz derken ne zamandır burada uzun uzun konuşmamıştık değil mi ? Şimdi bu uzun yazıma çektiğim bi kaç fotograf da eşlik etsin dimi..

20 Haziran 2011 Pazartesi

"BütünIşıklarıYanıyorÜzüntümün."


Geliyorum dedi adam/ hayatından gittiğimden beri/ içimin sol yanı/ kırık bir anahtarla kilitledi kendini/ aç artık kapılarımı; geliyorum...


Biliyorum dedi kadın/ hayatımdan gittiğinden beri/ parmak izlerini siliyorum pencerelerden/ dışarısı güneşli/ içeride bir yağmur; ağlıyorum.




Nasıl sevdiysem, öyle kaldın sen..
Tık

16 Haziran 2011 Perşembe

Yassıada'nın sessiz tanıkları

Bu kitabı almadan önce hakkında yazılanlar ve içeriği ile ilgili  bi kaç yazı okudum..İnanamadım..içim acıdı , öfkelendim..Ve ne yazık ki hala o zihniyette insanlar var aramızda yazık çok yazık.. 


Bu yazıları da paylaşmak istedim burda..Kitaptan alıntı yapılan ropörtajlardan bazıları yazıyor..lütfen okuyun.


13 Haziran 2011 Pazartesi

ders çalışma programım

böyle dağınık olmayacak sanırım dedim ve kendime bir program hazırladım..Ders çalışmak için  ilham periciklerini beklersem  daha çooook beklerim sanırsam :) iyisi mi kendimi disipline etmek dedim ve kolları sıvadım..

Kendimi sıkmayacak şekilde program yaptım..Her gün aynı dersler yerine  değişik dersleri koydum..Türkçe ve grafik programında yapılacak ödevlerin günleri sabit..Şimdi ben bu programa bağlı kalır mıyım bilmiyorum tabi  ama onun içinde bişi düşündüm..Çalışmadığım ya da kaytardığım her ders için kumbaraya 5 lira atıcam :) henüz ortada kumbara yok ama en kısa zamanda masamda yerini alacak döner sermayem :) E hadi bakalım hayırlı olsun bana :) her türlü gaza getirme işlemini uygulayabilirsiniz arkadaşlar çekinmeyin :) buyrun :)

bu da program listem



6 Haziran 2011 Pazartesi


Benim bazen hüzünle dolu olmamın sebebi geçmişi hatırlamamdandır.
Ama, eğer neşe ile hüzün arasında bir tercih yapmak durumunda olsaydım kalbimdeki hüzünleri dünyanın tüm neşesine değişmezdim..
Tık Tık 



Fotograf: Yasemin ŞAHİN

3 Haziran 2011 Cuma

Anatomi bacak eskizleri



ilk anatomi çalışmaları 



Şimdilik hatalarım çok olsa da zamanla azalacak ve çok daha iyi olacaktır inş..

2 Haziran 2011 Perşembe

Wirginia Woolf





















Elif Şafak'ın "Siyah Süt " Adlı otobiyografik romanın da rastladım bu yazara..Hatta bilmediğim bir çok yazar ile de tanışmış oldum..Hepsini listeme aldım ve teker teker bu kadınların  biyografilerini incelemeye karar verdim..İlk araştırmaya başladığım yazardı Wirginia Woolf..Yazdığı romanları inceledim..Ardından Mrs.dalloway adlı eserinden  uyarlanan ve kendi yaşamından kesitler olan filmini buldum izledim..Filmin adı  The Hours..Woolf bu kitapta bayan clarissa adlı kahramanının bir gününü anlatıyor..Filmde 3 kadın var Clarissa vaughan,wirginia woolf,laura brown..( filmdeki isimleri ile yazdım)Wirginia woolf 1920'de mrs.dalloway adlı eserini yazıyor,laura brown 1950 yıllarında bu kitabı okuyor, ve bayan clarissa ise 2000 li yıllarda yaşıyor..bu 3 kadının hayatını aynı anda izliyoruz..Wiginia'nın kitabı yazarken ki ruh hali ,laura'nın okurken  hissettikleri  onun ruh hali , ve bayan clarissa'nın yaşadıkları..Çok beğendim ve yazarın kitaplarına karşı merakım daha da arttı bu sayede..Ama keşke önce kitabı okusaydım da sonra filmi izleseydim  kitaplar her azman  daha ayrıntılı detaycı..filmler kısa olduğu için belli noktaları kaçırabiliyoruz..Neyse yani demek istediğim  henüz bir kitabını okumadığım halde filmiyle bile beni yerle bir  eden neye uğradığımı şaşırtan bir filmdi..Oyunculuklara diyecek bir şey bulamıyorum bile, bana göre muhteşemdi..Wirginia rolünu üstlenen Nicole Kidman nevrotik rolünü o kadar iyi oynamış ki Oscar'ı hak etmiş..Ama Julian moore 'ın da hakkını yememek lazım  kadın oynamıyor da resmen yaşıyor sanki..İçim lime lime oldu..Kesinlikle tavsiye ederim  bu filmi  keza kitaplarını da..Okumadım henüz ama bilinç akımı tekniğini sevenler eminim bayılacaklardır..