21 Eylül 2011 Çarşamba

Kadınlar pazarı diye bir yer varmış..

             
en son geçen cuma yazmıştım..bi süre yazamıcam desemde içim el vermiyor fırsatını buldum mu  iki satır yazayım  diorum hemen ..geçen cuma çok değişik bi yere gittik ben daha önce gitmemiştim hiç..Kadınlar pazarı denen bir yer fatih bölgesinde..unkapanından  yukarı imç ye doğru çıkınca sağda kalıo arada  bi yerde.. neyse işte bu kadınlar pazarı denen yer hep yöresel  gıdalar satanlar ile ocakbaşı yerlerle dolu..oranın müşteri profilini genelde doğu anadolu ve araplar oluşturuyor..
biz SUR ocakbaşını tercih ettik ben zaten anlamam ocakbaşı falan saygıdeger mozan hocam yaptı seçimi..girdik oturduk derken başımı çevirdim sağa aman tanrım oda ne  kancalara asılmış etler ıyyy  gözlerim nasıl pörtledi anlatamam :)) servisi hiç beğenmedim  orası en kalabalık yerdi oradaki mekanların içinde, insan 5-6 garson koyar yani, vermişler 2 garson hangisine yetişicekse artık..oturunca çay söyledik kalkmamıza yakın geldi :) hiç sevmem servisi aksayan yerleri.. neyse gelelim yemek kısmına..
insanlar  hiç ara vermeden yemek yiyorlar şaşırıp kaldım..masalarına sürekli bir şeyler gidip geliyor..insan o kadar yemeği midesine nasıl sıgdırır anlam veremedim..ben bir bardak suyla doyan biri olarak yani midem o kadar küçüldü ki artık çiğköfte dürümünün bile yarısına zor geliorum hemde çok sevmeme ragmen yiyemiorum..haliyle oradakileri görünce  belli etmemeye çalıştım ama içimden baya bi  afalladım..birde ilk defa öyle bir yere gittiğim için şaşkınlığımı normal karşıladım..ben etle  arası olan biri değilim..önceden temiz bir yerde ve iyi yapılmış adanayı  yerdim ama uzun zamandır yemiorum 1 seneyi geçmiştir belki..bir yerde yediğim  yağlı adana midemi alt üst etti bi daha yermiyim hiç tabi ki hayır en son gördüğüm o oldu zaten..neyse konumuza dönelim..

mozan hocam  büryan ( ben ilk defa duydum ve gördüm ama meşhur bişimiş) yedi.. bende künefe yiyerek eşlik ettim..sonra çayımızı içtik tam keyif sigarasınıda yakıcaktım ki  bi baktık görüşme saati yaklaşmış hemen kalktık arabamıza binip öğrencilerimizin  evinin yolunu tuttukkkk :)


meşhur  ama benim henüz tanıştıgım büryan 


ayy bu peynirler neydi öyle yaa o nasıl iğrenç bi kokudur zor dayandım yani..orada yaşayanları düşünemiorum..

her model  peynir var, zaten iki adımda bir yöresel ürünler satan dükkanlar var burnumu tuta tuta gezdim :) 


ortadaki yeşillik adası  çizgi gibi olmuş bi taraf ocakbaşı kebapçılar  bi tarafata peynir bal et falan satan yerler dizilmiş



vee künefeee en sevdiğim tatlıdır :)) 


dip not: Şimdi bu yazının altına  bi mardin şarkısı koymak vardı ama  malesef bildiğim bi şarkıları yok  bu da müziksiz bi post olsun :) 

3 yorum :

otuzundansonra dedi ki...

bence mardin değilde Siirt türküsü gider,çünkü kadınlar pazarının büyük çoğunluğu siir'liler,o kokulu peynirde adı üstünde otlu peynir,çok meşhurdur.Sevgiler

Profösör dedi ki...

Organik yiyecekler de satılbilir oralarda.. Gitmek gerekebilir..

Berra dedi ki...

evet adıyaman siirt çogunluk o kesimden oluşuyor..otlu peynir daha önce yemiştim başka yerde ama bu kadar keskin deildi kokusu yani oranın genel bi agır kokusu var..herşeyin açık olmasından kaynaklanıyor sanırım.. tşkler


profösör: valla hiç bilmiorum profösör ben pek bakamadım etleri görünce açıkta girip soramadım organik gıdalar var mı dye :)) tşklerr