13 Ocak 2011 Perşembe

Hür Adam film yorumlarım..







Dün Hür Adam filmine gittim..Uzun zamandır görmediğim arkadaşlarımı da görmeme vesile oldu bu film..
Sabahtan beri  film hakkında ki görüşlerini yazmak kısmet olmadı velhasıl kelam  inat ettim  yazıciğim..

Film çıktığında konusu, içeriği dolayısıyla tabi ki bende merak edenler arasındaydım,acaba gitsem mi gitmesem mi diye ikileme düştüm..Sonrasında twitter da " ayy bu ne içim şişti,sıkıntı bastı,patladım ,çatladım vay efendim  bunların hepsi uydurukmuş ta, öle mi yapmış ki "falan filan feşmekan  twitler yogun bi şekilde yağarken merakım iyice arttı tabi ki ..dedim ne iş yav ne var bu filmde bende bi gideyim bari diyerekten sinemanın yolunu tuttuk..

Filmden gayet memnun ayrıldım,aşırı etkilenmedim ama hayranlıkla izledim..tabi ki belli başlı etkilendiğimiz yerler var hepsini yazmayalım dimi gitmek isteyenlerin hevesi kaçmasın :)  mesela annesinin verdiği puşiyi koklayıp ağlaması,sonra evinin kapısını kitleyip kimseyle görüştürmediklerinde,talebelerinin  duvarı delip oradan yanına girmesiyle  gözleri dolup ağlamaya başlayınca ne yalan söyliyim benim bam teli koptu bi an ühüüüüü diciktim ki yanımda ki akidiş "ee noldu beya alomusun yoksa" demesin diye tutuverdim kendimi :) orada 15 gün aç ve susuz kalmış olması o yüzünün hali dostlarını görünce sevinmesi içim parçalandı yau..Hele o hapishane sürgünleri ve onun sabrı.. Onun duruşu,o cesur korkusuz duruşu bi çoklarını hayran bıraktı kendine ( nerden biliosun derseniz filmden çıkınca insaların konuşmalarına kulakta kabarttım da biraz) Risale-i nur nasıl yazılmaya başlamış ve yazılanlarda ki amacı nedir? bu adamın amacı nedir?  hepsini görmüş oldum..Ve yapılan eziyetler ve o eziyetlerin karşısında o talabelerinin tutumu tavrı  o ne saygıdır öyle hayran olmamak ne mümkün..Yani kısacası ben çok beğendim  detaylara girmek istemiorum pek, izlemeyenler oldugunu varsayarak..Ne kadarı gerçeği yansıtıo bilemiorum,tabi ki çok okuyup araştırmak lazım bunun için..Belki de oradakiler gerçeğin yanında hafif te kalıyor olabilir..Kapanışı üstadın sözüyle yapalım..ne demiş üstad "Ekmeksiz yaşarım , hürriyetsiz yaşayamam".

P.S = biraz acele yazdım çünkü birazdan çıkıp İskender Pala'nın has bahçesine doğru yola çıkıcam..Fazla vakit olmadığından elimden geldiğince kendimce özetlemeye çalıştım..hadi bakalım baş baş herkese :) 

8 yorum :

komançi dedi ki...

film yorumu için teşekkürler haftasonu gitmeyi düşünüyorum bende.

Filiz dedi ki...

ben de bu filmi çok merak ediyorum.en kısa zamanda izlemek isterim..
benim çöplüğe de beklerim:))

filizinevi

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

vayy komançi kardeş gelmiş :) nerelerdesin yav :) git tabi git senin yorumun ne olucak merak ettim..bilgilendiri bir film oldugunu düşünüyorum ben ..sende saolasın :)

Filizciğim tavsiye ederim cnm ziyaretin için tşkler.. geliyorum senin çöplüğe şimdi tşk ederim sevgiler..

komançi dedi ki...

:) Berra nasılsın görüşmeyeli? izledikten sonra direk yorumumu buraya yazarım :)

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

iyiyim saolasın sen nasılsın ? ben bu sıra yogunluktan blogları pek ziyaret edemiiorum yaa :/ filme gidince haberim olsun bakalım sen ne düşünüceksin :) yaz yaz fark :)kendi bloguna da yazınca da haber verirsin ama :)

komançi dedi ki...

tamam ;)

nilerk dedi ki...

selamiismin yüzünden bloğunu ziyaret ettim(kızımın ismide berra) çok güzel....
hür adama bende merak ediyorum umarım gitmek nasip olur....

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

A.S nil ziyaretin için tşk ederim çok :) kızınla adaşız demek bende seviorum bu ismi :) Hür adam filmini tavsiye ederim inş gidersin..sevgiler