29 Eylül 2010 Çarşamba

''Üçüncü Tekil Şahıs''

Kırgınlığım lunaparkta unutulmuş bir çocuğun nefreti kadar. Sorun atlı karıncalar değil, arkamdan dönüp duran dönme dolaplar .sunay akın


Davetiyeler, odalar
Ve localar iki kişilik
Ya tek gidersin bi koltukta
Ya biletler; iki kişilik

Ya tek kişiliktir bi yatak
Ya yalnız yatılmaz; iki kişilik
Ya tek taraflıdır bi aşk
O da severse; iki kişilik

Başka kaç kişiyi seversen sev
Bir sevda yalnız iki kişilik
Hele baş başa bi akşamda
Masalar hep iki kişilik

Peki sen kimsin dediler bana
Dedim üçüncü tekil kişilik
Peki dostluk var mı dünyada
Dedim dünya iki kişilik
Çocuktuk çoktuk oysa
Çok üzgünüm şimdilik

23 Eylül 2010 Perşembe

Düğün ilk gün ( Cuma )

Ve Cuma günü düğün başlar..







Balkondan izleyenler :)


TOKAT YÖRESİ DÜĞÜNÜ ( ÇEYİZ )

Öncelikle çeyizle başlayalım..Kısaca anlatıcam ama daha çok foto paylaşıcam..
Kız tarafı çeyizi asmaya başlar damat tarafından ağırlık  kız evine  gider..Ve erkek tarafından giden bi kaç kişi ile çeyiz asma olayı tamamlanır..




Çeyiz 7 gün asılı kalır ve çeyiz görmeye gelenler kıza gerekli olan şeyleri alıp getirirler tencere,tabak çanak mutfak gereçleri pike takımı falan gibi..




gelin olan kız  7 gün boyunca evde yemek yemez  ve yatagında uyumaz..Yanında fodul olarak  arkadaşları olur ve onlarda 7 gün boyunca   ona eşlik eder..Birlikte yemeklere giderler ve çeyiz asılı olan oda da uyurlar ve kendi aralarında oyunlar oynarlar..Çok önemli bi iş olmadıkça yemeklere gitmek mecburidir..Erkek tarafı  fodul kızlara  kız tarafının belirlediği miktarda para verir..






21 Eylül 2010 Salı

yayınlayacaklarımın listesi ..

bi süredir bloga birşey yollamıorum..daha doğrusu yollayamadım ..arada bi nete girip  fotoları  pc ye aktarıorum o kadar..çünkü gezmek bi yandan  düğün bi yandan fırsat olmadı ..ama şimdi düğün bitti  yavaş yavaş yayınlıcam  bi yandan da yeni yerler  keşfetmeye devam..çektiğim fotografları kategorileme işi bitince  en kısa zmanda tokat yöresine ait  düğünü anlatıcam  görsellerle beraber.. düğün çok güzel geçti.. her anı fotoladım ve videoladım.. Orada  düğünler kapıda oluyo ve 3 gün sürüyo .. hepsini  sıralayarak yayınlıcam..sonrada  gezdiğim yerlerin fotolarını paylaşıcam burda..

Öncelikle..

kız tarafı çeyizi

düğün başlangıç öğleden sonra ( cuma günü )

gelini kuaföre götürme ( cumartesi sabahı )

kapıda yemekli düğün (ctsi günü )

kız kınası ( cumartesi günü )

damat kınası (cumartesi günü )

töre toplama ( damada takılan  takılar- pazar sabahı )

köye gelin almaya gitme ( pazar takıdan sonra )

ve gelini eve getirmeyle düğün son buluyor..

sonrasında da gezdiğim köyleri ve merkezdeki müzeleri  anlatıcam pek bi yer yoktu zaten öyle özellikle gidilecek zaten bende gidilmesi gerekenlere gittim :) 

Ballıca mağarası

Atatük evi

Mevlevihane

Konak

Zile kalesi

15 Eylül 2010 Çarşamba

başka bir şehirden ilk merhaba

Merhaba
Tokattayım..yolculuk güzel geçti ama gece yolculugunu sevmedim ben yaa..araba rahattı ama daraldım..gelirken her molada tesisleri gezip foto çektim sabah 5.30 molasından sonra zaten muavinin koltuguna geçip  güneşin doğuşunu çektim bol bol ve yolları..gelene kadar ben babam muavin ve kaptanla çene çaldık .. bu gün 2.ünümde bitti..bayadır şehirler arası yolculuk yapmamıştım.. en son kankamla bolu abanta gitmiştik..bu 10 günlük tatil iyi geldi..aslında ben kapadokya yada mardin turuna  katılıcaktım ama önce  tokattan başlayalım dedik..fena da olmadı hani.. dün akşam turhalın  meşhur şelale tepesine çıktık.. harika bi yer ama akşamları pek kimse olmuo daha çok yazın dolu oluomuş.. akşam oldugu için de pek kayda değer foto çekemedim kendi abidik gubidik fotolarımız hariç :) bu gün ede köyüne gittik..çocukken  sık sık geldiğim bir köymüş burası hatta dursun dayımların evlerinde  çok anım varmış ama hatırlamıorum tabii babamın elimden tuttugu bi bebeklik fotomu gösterdiler.. koptum  ama çok tatlıymmışım yaa :) hatta buraya da koyayım..tabi o ev eskisi gibi değil artık 3 katlı bi ev yaptırmışlar o köy evinin yerine :((köy evlerini çok sevdim.. ama bi çogu boşalmış zaten toplasak  kaç hane çıkar ki ..vakit bulabilirsem  bi gün sabahtan çıkıp  sırf köyleri çekmek için  gidicem tekrar..insanları öyle sıcak ki yabancı birini görünce hemen hoşgeldiniz kimlerdensiniz  diye  konuşuolar ben pek cvp veremesemde  bildiğim kadarıyla tanıtmaya çalışıorum kendimi..
yarın da tatlıcak(burga) köyüne gidicez önce rahmetli anneannemin mezarına sonrada  köylere  dalıp foto çekicem tabi akraba ziyaretleride buna dahil.. ve traktör kullanmak istiyorum birde :)


burda herşey güzel gidiyor şimdilik..nereye gitsek  o biçim sofralar hazırlanıo .. yani dombili olup dönmessem iyidir ( neyseki spora başlıcam dönünce )
işte böyle.. aslında yazılarımı dönünce yazmayı düşünüyorum ama en azından detaya girmeden  bi yazı yazmak istedim .. döndüğümde bu yazımı şurdan yazmıştım diye anımsamak için..birazdan yeni fotoları pc ye atıcam  bakalım onlar nasıl görünüyo..

12 Eylül 2010 Pazar

otogardan elveda yazısı :) gidiyorum şimdi elimde çanta :)

şuan otogardayım 45 dk sonra hannn hann  yapcaz.. İstanbul,sevgilim istanbul elvedaaaa :))  beni özleyin anacım :) malum şahıs beni çok arıcaksın  biliorum .. sen  diğer xmen  namı diğer kahramanım sende çok özliceksin ama napalım kahramanlıklarına ara vericez bi süre :) .. ve sen  ama seni anmayada gerek yok ya yazımı pisletmiyim :)  haydiiii bakammm ben gider yorumlara   başka bir şehrin sabahından cvp vericem .. öpüyorum  hepinizi sevgili arkadaşlarımmm .. Kankacımm  seni çok seviyorummmmm en çok ta seni arıcam ya yoklugun  çok zor olucak.. beyhan kuşum seni sevgiyi ver erhan tosuncuğum  senide çok çok özlicemmm  hepinizi çok love you  babyler :) ve birbirinden kıymetli blog takipçilerimm .. hoşçakalın ..
P.S: aslında demetten bi gidiyorum şarkısını koymak vardı ama  zaman yok   otobüse binmem lazım  ..