6 Ekim 2010 Çarşamba

Gezi - Muslu Ağa Köşkü ( Tokat )

Muslu Ağa köşkü Tokat merkez soğukpınar mahallesinde bulunmaktadır..Ayrıca bir önceki postta yayınladığım Mevlevihane Musluağa tarafından 1638 tarihinde inşa edilmiştir.Yeniçeri Ağası Muslu Ağa Mevlevihaneyi bina ettikten sonra, şeyh ve fukârâlarının ihtiyaçlarının karşılanması için bir de vakıf teşkil etmiştir. Mevlevihanenin adı kayıtlarda genellikle "medîne-i Tokad'da vâki' Yeniçeri ağası Muslu Ağa Mevlevîhânesi" olarak geçmektedir.

Kuzenimle gezimizin son durağı olan Muslu Ağa köşkü hakkında fazla bilgi edindiğim söylenemez..Köşk'ün tarihi ile ilgili bir broşür vb..Meteryaller olmadığından kendi başımıza gezdik ve internetten araştırma yaptım..Ama Muslu Ağa hakkında  adam akıllı bir bilgiye rastlamadım..Görevlilere bi kaç sorum oldu ama ne yazık ki onlarında pek bi şey bildiğini söyleyemiyorum..Aslında Tokat belediye başkanına mail atmayı düşünüyorum..Çünkü gezdiğimiz tarihi yerlerin hiç birinde bilgilendirici meteryallere rastlamadım..Ama ilgilenirlermi bilmiyorum açıkcası..
Bu güzel konağın içini elimden geldiğince fotografladım..



 İşte karşımızda Muslu Ağa köşkü

 Bu kapıdan giriyoruz
Ve bu merdivenlerden  odalara çıkıyoruz..

Burası toplantılar ve yemek için kullanılan teras

Bu da terastan mevlevihaneye ve hemen yanında ki hamama bakış 


 Eski zamanlarda ki kıyafetler
 Ortada ki fotograf burada yaşayan son mevlevi şeyhi

 Buda Kuziciğim :) yeri rahat  geldi tabi :) 

Burası banyo 

Hamam tasları

Duvarları süsleyen Semazen resimleri ( kesinlikle aynısından yapıcam ) 

Her bir tablo ya hayran kaldım  

 Buda semaver ( ben bu semaverleri yakmayı öğrendim çayı harika tavsiye ederim.)




 Mutfak 
Mutfak yer sofrası
 Daha yakından
Buda eskiden kapılara takılan  etrafı deriden olan bişey halı gibi adını bilmiorum ama çok ağır  


Bahçe
Demin terastan fotografladığım hamam birazcık zoomladım :)

Bitti. . . 

12 yorum :

bir güzel çift dedi ki...

ne güzel geziyorsun...maşallah...

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

Ama çok olmuştu böyle gezmeyeli :) tadını çıkarıyım dimi :)

™ мγdяєaм dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

cnm bi kod vardı onu yapıştırdım ben.. normalde gadgetlerden son yorumlar butonunuda ekleyipte yapabiliosun.. bi dene istersen olmazsa bana mail at yine bakalım olurmu ?

™ мγdяєaм dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

cnm yanlış dio mailin sen bana m.berraa@gmail.com adresime mail at ben sana yollıyım kodu ok ama çıkmam lazım birazdan hemen atarsan cvplarım ..

ŞANSLI dedi ki...

Ne kadar güzel resimler bunlar.Eline sağlık.Ne güzel kültürel değerlere sahibiz.Çok teşekkürler canım.
Sevgiler.

komançi dedi ki...

bu konak 17. yy. damı inşaa edilmiş? çok güzel mekanlar. fotograflar için teşekkürler :)

™ мγdяєaм dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

şanslıcım ne demek cnm rica ederim. gördüklerimizi paylaşalım ki görme isteklerimiz artsın :)


Komançi bey :)) evet gerçekten çok güzel bide içini görsenn :) rica ederim bakan gözlerinize sağlık..


mydream tmm cnm aldım mailini yolladım.. :))

™ мγdяєaм dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

ne demek canmm :)) rica ederim baktım bloguna çok cici olmuş güle güle kullan :)