1 Ekim 2010 Cuma

düğün ( 2.gün cumartesi )

18.09.2010 Cumartesi günü sabah 09:00 da kalktık..Gece de çok geç yatmıştık saat 03:00 olmuştu biz semaverde çay yapıp sandwich  yiyoduk..( orda öğrendim semaver yakmayı çayıda çok güzel) Sabahta zor kalktım bu yüzden,zar zor toplanıp giyindim makyajımı yaptım çıktım..Önce çamlıca köyüne gidip gelini aldık ve kuaföre geldik..( kuaföre benide yolladılar Fatoş ablayla beraber, baktılar ki çok bilmişim dil de papuç kadar :) Neyse geldik ama kuaför tıklım tıklım bizde biraz randevu saatimizi geçirdik elde olmayan sebeplerden dolayı..Beklemekten  böğğ  gelmişti artık sonra dayanamadım biraz cadılık yaptım kuaför hanfendiye tabi  hemen bizim gelinin saçını yapmaya başladılar :) suspus otursaydık  akşama düğün bitince  anca çıkardık kuaförden heralde..



4 saat süren beklemeden sonra gelinimiz hazırdı.

 Gelini köyüne geri bıraktık ve erkek evine düğüne döndük..

Biz kuafördeyken erkek evinin önünde düğün çoktan başlamış yemekler veriliyordu.Yani asıl düğün cumartesi oluyor.. Sabah 6 da aşçı gelir,koca koca tencerelerde yemekler pişer ve saat 10 da hazır olur..Tabi bu sefer farklı oldu mönü, döner,pilav,çorba,tatlı ve ayran ikram edildi..
Sonra çalgı ekibi ve davul zurna gelir..Gelen misafirler  yemeklerini yer çaylarını içer  isterse oynarlar..

ohh yandan  yandan :)
Bi yandan yemekler yenir bi yandan göbek atılır.
Balkondan izleyenler..Malum kapı düğününde sadece erkekler dışarıda oynayabilir.
 Burda damat bohçası getiriyo kız tarafından iki kişi
Damat ve sağdıçları

Çayları dağıtan dedem :) maşallah 75 yaşında gibi duruyomu hiç :)



Gelini çok ağlattılar ya..oyy kıyamam 
Sonra saat 20:00 gibi 13-15 araba ile kız tarafının köyüne gittik cumartesi damat evinde düğün olurken kız tarafında da kına yapılır..



Ve tekrar erkek evine düğününe dönülür..Saat 23:00 gibi de damada kına yakılır..


Ve damat kınası başlar..

Damadıda masaya çıkartıp  kınayı tutanla beraber biraz oynatırlar..Ben o sırada  bi kaç kare almıştım dedim biraz da video ya alıyım aman yarabbi oda ne bi baktım hücuma geçmiş kuzenciğimi yumruklamaya çalışıolar:) Buda adetmiş zavallı damat paso dayak yiyo yani ..

Ve kına zamanı ..


Evet cumartesi günüde böylece bitmiş oldu ve sırada düğünün son günü var yarın sabah erkenden köye gelin almaya gidilicek..

Hiç yorum yok :