23 Eylül 2010 Perşembe

TOKAT YÖRESİ DÜĞÜNÜ ( ÇEYİZ )

Öncelikle çeyizle başlayalım..Kısaca anlatıcam ama daha çok foto paylaşıcam..
Kız tarafı çeyizi asmaya başlar damat tarafından ağırlık  kız evine  gider..Ve erkek tarafından giden bi kaç kişi ile çeyiz asma olayı tamamlanır..




Çeyiz 7 gün asılı kalır ve çeyiz görmeye gelenler kıza gerekli olan şeyleri alıp getirirler tencere,tabak çanak mutfak gereçleri pike takımı falan gibi..




gelin olan kız  7 gün boyunca evde yemek yemez  ve yatagında uyumaz..Yanında fodul olarak  arkadaşları olur ve onlarda 7 gün boyunca   ona eşlik eder..Birlikte yemeklere giderler ve çeyiz asılı olan oda da uyurlar ve kendi aralarında oyunlar oynarlar..Çok önemli bi iş olmadıkça yemeklere gitmek mecburidir..Erkek tarafı  fodul kızlara  kız tarafının belirlediği miktarda para verir..






7 yorum :

serapca dedi ki...

benimde çeyizim aynı bu şekilde asıldı:)) asması bi dert toplaması iki misli dert ama yedi günün güzelliği unutturuyo..bende yayınlıycam yeni evli ve tokatlı olarak tokat çeyizini:)) bu çeyizede bayıldım güle güle kullanmayı nasip etsin mevlam :)

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

serapcım sende mi tokatlısın :) aynen çeyiz asanlar ve toplayanlar baya bi dert yanıolar :) sende yeni evliymişsn Allah mesut mutlu etsin cnm..damat benim kuzenimdi yakinen takip ettim düğünü haliyle ..sende yaz cnm bu durumu yaşayan biri olarak anlatımın güzel olur banada link verirsen bakarım bende..tşk ederim

serapca dedi ki...

evet canım tokatlıyım..çok sağol bu arada dilerim herkes çok mutlu olur..sen erkek evi olarak yaşadığın çeyiz olayını yazmışsın daha ne zorluğu var anlatamam:)o çeyiz demirleri tutmaz ipler gerilince pattt diye düşer allah esirgedi valla yoksa birimiz düğünü göremeyecekti:)ütülersin asılacak odaya gidene kadar asma denemesi yaparken kırışır bi daha ütülersin:))asmak için yardıma gelenler ki sadece adet diye:) bi de çocuklarını hele hele küçük ayağının altında gezinen çoçuklarını getirirse tam bi şenliğe dönüyo:)gelin bi tarafta bayılıp ayılıyo anne bi tarafta kız kardeş bi tarafta:) neyse özetlemeye çalıştım ben de yazarım inşallah:)
http://seraplahayat.blogspot.com

simon dedi ki...

ne kadar güzel gelenek göreneklerinizi bu kadar korumanız şimdi çeyizler bile degişti hiç eskisi gibi degil

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

serapcım ben kız evi olsam kaçardım heralde :) dayanılıcak gibi değil anlattıgın kadarıyla :) hele ortada dolanan miniklerle ugraşmak zor :))
sende yaz mutlaka senden de okumak isterim birinci göz olarak :)


simon : tşk ederim cnm sorma artık gelenek görenek kalmadı dediğin gibi..bende tanık olduğum kadarıyla anlatmaya çalışıorum..Ama bazı adetler gerçekten fazla yani abartılı yönleride var..

serapca dedi ki...

bende yazdım canım okursun artık ha bide çeyizimi görmüş olursun bi kaç foto koydum :)
htt://seraplahayat.blogspot.com
serapca dan bakabilirsin:))

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

eline sağlık cnm senin kide çok güzelmiş..maşallah güle güle kullan hepsini :)