9 Haziran 2010 Çarşamba

Yasemin karahüseyin ile söyleşi

Yasemin hanımın kitabıyla ilgili  çok fazla mail  aldım. Bu kitap bazı arkadaşlarımızın  ödev konusu olmuş.Hatta blogta’da soran arkadaşlar oldu.Bende kendisi hakkında çok fazla bilgiye sahip olmadığım için, hem  onlara hem de   kendi merak ettiklerime cevap bulmak açısından yasemin hanımı aradım bi  görüşme ayarladık.Gecen hafta buluştuk kendisiyle, kitabı hakkında  sohbet ettik yani ropörtaj bazında değildi .. bende bunu  bi kaç soruyla  ropörtaj havasına sokup kitabı ile ilgili soru soran arkadaşlara  yardımcı olmaya çalışıcam .. umarım faydalı olur.. he bu arada  nerede tanıştınız diye soran arkadaşlara da cevap verelim konusu açılmışken .. kendisiyle Sultan Ahmet yazarlar birliğinde ki söyleşisinde  tanıştık.. okul çıkışı kimin söyleşisi olduğunu bilmeden gitmiştim ve iyi ki de gitmişim  kendisini çok sevdim  inş tekrar görüşücez.. yeni kitap yolda  hadi bakalım yasemin hanıma başarılar diliyoruz..






Nerelisiniz ?
Ankara



Hangi okuldan mezun oldunuz?
İlahiyat



Evli misiniz ?
Evliyim



Yazmaya nasıl başladınız ?
İlkokulda şiirle



Sizi bu kitabı yazmaya sevk eden  şeyler nelerdir?
Hayal kurmanın gereksiz bir eylem olduğu düşüncesi,kendine olan inancını yitiren insanın bir taraftan traji-komik bir şekilde kendini tanrı ilan etmesi gibi sebepler..




Sizce yazar kimdir? Yazı yazan herkes yazar mıdır ?
Yazar,uyandırmak isteyen bir büyücüdür.



Yazmaya başlamanızdan,eser’in çıkışına kadar ki süreçten bahseder misiniz? Neler yaşadınız ? Nelerden etkilendiniz?
Bir çocuk,hayatın gerçekliğine kendi masalıyla meydan okurken neler yaşayabilirse bende onu yaşadım..Pan’ın labirentindeydim adeta.ve bu labirent’te istisnasız her şey beni etkiledi..



Karakterin acı çekmesinden etkilenir misiniz?
Etkilenmek mi ? bizzat acıyı ben çekerim.


Ademin Kanadı'nın konusu, fikri ne zaman ve nasıl ortaya çıktı?
2006 yılında HEZARFEN AHMED ÇELEBİ ile ilgili yazdığım bir deneme kitabın çıkış noktasıdır.sonra ise 2008 de usta’nın yaz emriyle kağıda dökülmeye başladı..





Kitabın adını sorabilir miyim size? Ademin Kanadı olmasına ne zaman karar verdiniz, neden?
Kitap baskıya giderken karar verildi. J Ademin Kanadı çünkü, Ademin kanadı ruh ve aklın kesişmesi..



Bundan sonraki romanınız belli mi? Yeni kitap yazıyor musunuz? 
Evet yeni bir roman yazıyorum.




 Kanatlarınız olsaydı  nereye  uçmak isterdiniz ?
Her yere ..








m.berra

2 yorum :

Dijital Günlük dedi ki...

Kitabın kapak tasarımı çok hoş. Keşke biraz daha dolu dolu, daha çok sorulu ve cevapların daha uzun olduğu bir röportaj olmaymış, umarım merak edenlere bu kadarı yeterli olur :) Berracım teşekkürler, Yasemin Hanıma da başarılar dileriz.

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

tşk ederim cnm .. aslında biz daha çok sohbet ettik kendisiyle yani sorulan sorulara bu kadarı yeterli olur diye düşündük .. olmadı başka sorusu olan varsa artık mail atar cvplarız :))