11 Mayıs 2010 Salı

Cariyenin Aşkı



Yavuz Sultan Selim Han,Mısır'ı fethettiğinde,idareyi eline alıp kendi hakimiyetini yerleştirmek için bir süre orada kalmış. Bu sırada bir çadırda kalıyormuş.Çadırı süpürüp temizleyen yemeği yapan mısırlı bir cariye varmış ki,Yavuz Selim  Han sabah çıkınca cariye geliyor,akşama kadar çadırı temizleyip yemekleri hazırlayıp gidiyor,akşam oluncada Yavuz Selim Han çadırına dönüyormuş.Cariye nasıl olduysa bir kaç defa Yavuz Sultan Selim Hanı görmüş ve Ona aşık olmuş.Ama ümitsiz bir aşk.Zira bir tarafta koskoca cihan padişahı Halife-i Ruy-i Zemin,diğer tarafta basit bir cariye...fakat cariyenin aşkı dayanılmaz boyutlara ulaşıp da kalbine sığmaz hale gelince,ne yapacağını bilmez halde Halife'ye açılmaya karar vermiş.Lakin aradaki uçurum cariyeyi iyice çıkmaza sokuyor,kararsız hale getiriyormuş..Bir yandan aşkının dayanılmaz baskısı,diğer yandan aradaki devasa farkın kendini engellemesi arasında bocalayan cariye,Halife'nin karşısına  çıkma cesaretini kendinde bulamadığından ,yazıyla ilan-ı aşk etmeye karar vermiş.Ve 3 kelimelik bir not yazarak Halife hazretlerinin yatağına bırakmış.Notta şöyle yazıyormuş:

DERDİ OLAN NEYLESİN


Akşam çadırına gelip de yatağının üzerinde küçük bir kağıt parçası bulan Yavuz Sultan Selim Han,kağıdı okuyunca  bu notu yazanın ,çadırını süpüren cariye olduğunu anlamış.Ve kağıdın arkasına cevanını yazmış:

DERDİ NEYSE SÖYLESİN

Yavuz Sultan Selim Han,kağıdı sabah aynı yere bırakmış ve çıkıp gitmiş.Bir  müddet sonra Cariye,temizlik için çadıra geldiğinde ilk iş olarak kağıdı aramış.Kağıt bıraktığı yerde duruyormuş.Kaparcasına kağıdı alıp okuduğunda heyecanı bir kat daha artmış.
Halife'nin cevabından cesaretlenen cariye,kağıdı çevirip dünkü notunun altına şu cümleyi eklemiş:

KORKUYORSA NEYLESİN

Akşam olmuş.Halife çadıra dönmüş.Kağıdı okumuş.Cevabı yazmış:

HİÇ KORKMASIN SÖYLESİN

Sabah bu cevabı okuyan cariye artık kararını vermiş:Aşkını bu akşam  Halife'ye söyleyecek.Ne olacaksa olsun artık.Ve o gün temizliği bitirdiği halde gitmeyip Halife'yi beklemeye başlamış.Yavuz Sultan Selim Han akşam çadıra dönünce cariyeyi kendisini bekler bulmuş.Cariye,Halife'yi görünce hemen ayağa kalkıp temenna durmuş.Yavuz Selim Han "Buyrunuz,siz dinliyorum" deyince,cariye bütün cesaretini toplamaya çalışırken,titreyen ellerini gizlemek için elleriyle dirseklerini tutarak kollarını kavuşturmuş.Heyecandan yüzü kıpkırmızı olmuş.Kalbi yerinden fırlarcasına atarken,titrek ve mahçup bir sesle: "Efendim!" demiş.Cariyeniz..Size.." ve cümlesini tamamlayamadan yığılıp kalmış.Kalbine sığmayan aşkını söyleyemeden ruhunu teslim eden cariyenin,bu tertemiz aşkı karşısında koca Halife etrafındakilere dönerek gözyaşları içinde şu irade-i kelamda bulunmuş:"Gerçek aşkı şu cariyeden öğrenin.Zira aşık,Maşukunun yolunda olur ve o yolda ölür."


  Bu hikayeyi facebook ta  bir video da gördüm çok hoşuma gitti arşivime alıyım dedim ..birde şiirini buldum demiştim ya o şiir bu konu üzerine yazılmamış hatta Sultan Selime bile ait değilmiş  sağolsun  fikir ortağı sayesinde öğrendim .. netteki her bilgi doğru değilmiş bi kez daha anlamış olduk.. ama şiiri silmiyorum  kalsın çok beğendim .. soldan sağa ve yukarıdan aşağıya doğru okuyun bakalım :)


Sanma şâhım / herkesi sen / sâdıkâne / yâr olur
Herkesi sen / dost mu sandın / belki ol / ağyâr olur
Sâdıkâne / belki ol / bu alemde / dildâr olur
Yâr olur / ağyâr olur / dildâr olur / serdâr olur

4 yorum :

C!lekl! k!z 'USA' dedi ki...

odullendirildiniz..http://birazgercekbirazhayal.blogspot.com/2010/05/sweet-blog-odulum.html

Tespih Taneleri... dedi ki...

Gercekten cok etkileyici bir paylasim olmus...
Tesekkurler canim...
Sevgilerimle...

tugbatugba dedi ki...

bu hikayeyi lise yıllarımda tarih hocamdan öğrenmiştim o kadar çok etkilenmiştim ki her yere 3 cümleyi yazıyordum. yalnız ben sonunu böyle hatırlamıyorum. cariyeyle evleniyorlardı ve ve halifenin hanımı çok hoşgörü ile karşılamıştı hatta bu hizmetçide çok ünlü bir kadındı ama adını unuttum. ama bu hali ilede hikaye çok güzelmiş...

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

çilekli sakız tşk ederim aldım ödülümü cnm:)

tespih taneleri : bende çok etkilendim severim böyle hikayeleri ..

tugbatugba : aynen bende çok etkilendm ne kadar sade ve güzel bir şekilde anlatmış derdini dimi.. bende nette gördüm bu hikayeyi ama aslı nedir bilmiyorum cnm .. seninkinin sonu mutlu bitiyomuş bak o da çok güzel ..begenmene sevindim..