21 Mayıs 2010 Cuma

Aya İrini -Farid FARJAD konseri

Kimi zaman hüzünleri vardır insanların melankolik  ve kırgın hallerinde gözyaşlarının,söylenemeyen kelimeleri,kimseye açık edilmemişleri parmaklarıyla  yüreğinden akıp gelen hisleriyle Fars kültüründe yüzyıllar önce Rebab diye bilinen ve modern kültürde gelişip az da olsa değişen kemanıyla  gam ve kederi harmanlayıp içinizi yakarcasına,kemanını ağlatarak nağmelerini gözünüzde bir damla yaşa,boğazınızda takılı kalan bir nefese,yüreğinizi yakan bir kora çevirir; sözün bittiği yerdedir..ezgileri tanıdıktır dinleyene ve O'nun Adı FARİD FARJAD'tır..




Farif Farjad sevdamı yakın arkadaşlarım bilirler..iki kez niyetlendim konserine gitmeye öyle çok istiyodum ki  herşeyi ayarlamıştım son anda çıkan aksiliklere  az nalet okumamışımdır heralde :) iki seferdir kısmet olmamıştı .. artık bi daha ki yıl  gelirse  o zman günler öncesinden  alıcam biletimi kimseyi de beklemicem.. neyse ki dün akşam nihayet bi aksilik çıkmadan gidebildim konserine.. AYA İRİNİ  oldum olası beni hep büyülemiştir ..oranın değişik bi büyüsü var ..huzur veriyo bana ve bu en çok sevdiğim tarihi yerlerden birinde FARİD FARJAD'ın olması bu ikilinin orada bütünleşmesi  Allahım ne büyük mutluluktu.. gözlerim doldu  bu nasıl bi keman sesidir  nasıl bir kıvrımdır o parmaklardaki.. ve çalarken bedeniyle  sağladıgı uyum  bütün varlıgıyla hissederek ve hissettirerek..beni benden aldı gitti..o anda  çok garip oldum farkında olmadan ağladım..  mutluluktan ama ..hüzün mutlu eder mi hiç  ama etti işte.. kemana ruhunu vermişti o .. notalar etrafında  uçuşuyodu..Onu anlatmakla bitiremem sanırım ..üzerimde ki bütün kötü enerjileri bu zamana kadar yaşadığım olumsuzlukları bir bir attım üzerimden ..unuttum herşeyi..şimdi bi çoğu belkide bu kadar abartılacak ne var cnm  alttarafı keman diyebilir.. ama bunu anlamak için aynı şeyleri hissetmek lazım..nasıl anlatılır bilmiyorum.. hani yağmurdan sonra duyulan toprak kokusu varya  hani onun verdiği o haz .. yani bilmiyorum ben bunlarla mutlu olan biriyim..bu tarz şeyler çok etkiler beni .. hissettiğim duyguların da bi tarifi yok sanırım ..



kelimeler en başarılı olduklarında bile acizleşen sembollerdir ..

            ismim böylede çok karizmatik olmuş dimi :P

görüntü kalitesi çok düşük ama hiç çekememiş olmaktan iyidir  






konser öncesinde Rozita Kandiyoti ve Aleksi Petridi’nin ortaklaşa hazırladıkları Mistik Yansımalar  fotograf sergisini de gezme fırsatımız oldu .. tek kelimeyle muhteşemdi.. bu arada bu sergi iki sanatçının ilk ortak sergisiymiş..bi tarafta semazenler  bi tarafta soyut çalışmalar vardı.. semazenler Kandiyoti'nin , soyut eserlerde petridi'nin di..sergi açılışı da dün yani festivalin ilk günü yapıldı.. çok beğendiğim eserler vardı..iki türde de onlardan  birini duvarımda asılı olmasını çok isterdim.. sergi sonrası kokteyl salonunda sergiye dair kısa bi sohbet ettik biraz da fotograf çektik..hepimiz çok beğenmiştik.. tabi güzel bi makina olsaydı elimizde daha iyi olucaktı ama bi dahaki ne artık.. zaten daha sonrada bi alkış koptu hemen konser salonuna geçtik ve Farid Farjad sahnedeydi açılış konuşmasını kaçırdık .. piyona çalan Hanımefendi'nin eşi oldugunu öğrendim..10 dk ara veildi ikinci bölümden itibaren piyanoda  Armen Aharonian eşlik etti... daha sonra  Farid FARJADın eşi yan flüt çaldı harika bi müzik şöleni oldu.. saat 10:30 civarıydı sanırım  konser bittiğinde ..çıkışta malum imza kuyruğu vardı.. allahtan öndeydik yoksa o kuyruk 12 ye doğru anca biterdi.. 10-15 dk lık beklemeden sonra Farid geldi cd leri imzalattık.. bol bol  fotografını çektim.. hele yan yana  geldiğimizde dizlerim titredi resmen :))  ama çok tatlı bi insan kemanı kadar kendisinide çok sevdim.. adımı farsça yazdı ama olsun hatırası yeter :))  bu arada keman kursuna gitmek gibi bi düşüncem tekrar su yüzüne çıktı .. gecen yılda düşünmüştüm günler uymadıgı için ertelemiştim.. ama en kısa zmanda netleştirmem lazım  bu konuyu :) bu konserden bu kadar..




     fotograf sergisinden bahsederken böylesine kalitesiz bi foto koymak bana çok dokundu ya :(



         görüntü kalitesi bozuk bile olsa gitmek isteyipte merak edenlere bi fikir olmaz mı yinede




buda bahçedeyken çektiğim bi foto bu fena değl gibi :)




bu da soyut çalışmalardan biri harika değil mi

imza zamanı
FARİDİM FARJADIM

evet bendekiler bu kadar daha iyi çekilmiş görüntüler kızlar da ..onlar bana attıklarında onlarıda yüklicem.. ama onların atmasını bekleyemeden her ne kadar bozuk kalitede de olsa  bendekileri paylaşıyım dedim .. çok sabırsızım ya :) 








dinlemek için tık tık






bunlarada aynen



ve işte bu 5.albümdeki favorim (Golha )



13 yorum :

ilkyaz dedi ki...

Berraa, bu postunu albümde mutlaka ama mutlaka görmek istiyoruummm.

Müzik calismasi hic yok ve bu harika!!

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

tamam cnm orada da yayınlarım :)

FarukA dedi ki...

Oradaydım! Bol bol fotoğraf da çektim, Farjad'ın kemanı ağlatmasını da izledim, dinledim. Muhteşemdi...

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

arada kapıya çıkarken gördüm sizi .. evet muhteşemdi fırsatı olupta gitmeyenler çok şey kaçırdılar.. ne yazıkki biz makinayı evde unuttugumuz için telefonlarla ancak bu kadar oldu :(( güzel bi etkinlikti tşkler emegi geçen herkese..

Dijital Günlük dedi ki...

Orda olmak çok isterdim :)

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

bi dahaki ne inşallah cnm :) olmadı ben sana arar dinletirim canlı canlı :)

Dijital Günlük dedi ki...

Süper olur :)

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

ne demek beybi sen iste ben sana özel uçak yolalyıp aldırırım seni dinlersin bi güzel .. sonrada onlar postalarız seni :))

Venuste Hayat dedi ki...

merhabalar, cok guzel bir blog, bi bakayim neler var derken Farid Farjad ile ilgili yazini gordum, sonuna da koydugun butonlari tikladim belki konserden kayitlardir diye, olmadigini kisa surede anladim ama esim duydu muzigin harika sesini ve Iranli olmasina ragmen tanimadigi Farid Farjad'in notalarinin ona hemsehri oldugunu hemencik anladi :)sanki yazini okumuscasina boyle bir muzigi ancak bir Iranli calabilir diyordu... korkarim sonuna kadar da halki... belki bir sonraki konserde beraber dinleriz sevgili Farid'i... sevgiler :)

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

venüste hayat çok tşk ederim.. memnun oldum blogumu ziyaret etmene.. konser kayıtlarını koyamadım biraz sorunlu bir çekim oldu. buraya koyduklarımda hani olurya belki kimdir bu adam diyenler tanımayanlar varsa diye bi kaç eserini koydum dinlemelerine vesile olayım dedim.. yazımı okuyupta yorum bırakmanıza sevindim ..

inşallah kısmet belki bir sonraki konserde birlikte oluruz :) sevgiler ..

papatya çiçeği dedi ki...

merhaba
sizde Farif FARJAD I öğrendikten sonra,çoğu parçalarını dinledim ve kesinlikle Amad Amma dan sonraki parça beğenim ise kesinlikle GOLHA olmuştu.insan dinlediğinde,sanki derin bir uykuya dalmışcasına gözlerini kapatıyor ve onu bulunduğu yerden alıp götüren birşeyler yada birileri oluyor.defalarca defalarca dinlemiş idim.
ben bir kez daha bu insanı bizlere tanıttığınız için teşekkür ederim.
sevgilerle

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

papatya çiçeği: ahh tatlım faridi sevmene çok sevindim..bende genelde en begendiklerimi koyuyorum bloga..bütün cd leri var bende hepsini bıkmadan usanmadan dinliorum..ama belli başlı favorilerim var tabi ki :) golha da onlardan biridir.. ben sana tşk ederim cnm güzel yorumlarını ilgini eksik etmediğin için :)

papatya çiçeği dedi ki...

sizinle birlikte tanıştığım Farif farjad ı,daha sonra çok sevdiğim bir dostum da görünce daha da bir sevdim.meğer o da çok seviyormuş.şaşırmadım,çünkü;araştırıcı ve kültürel bir yapısı var zaten.sevindiğim durum, aynı tür beğenilerimizin olması idi.

sevgilerimle