6 Nisan 2010 Salı

Ademin Kanadı

Yasemin Karahüseyin imzalı Âdemin Kanadı romanında Hezarfen Ahmet Çelebi'nin hikayesini anlatıyor. Kitapta, Hezarfen'in uçma tutkusu nedeniyle yaşadığı sıkıntılar, tasavvuf, aşk, bilim ve öğrenme aşkını ele alınıyor.
Yazar, yalnızca uçma tutkusu olan bir bilim insanı olarak değil, aşka inanan ve bu inancı nedeniyle de acılar çeken bir karakter ortaya çıkarıyor.içinde aşktan kuvvet alarak ilerleyen bir yolu da anlatıyor. Hezarfan'ın bilinmeyen dünyasına adımların atan yazarımız, ilk romanında ilgi çekmeyi başarmış bence.. Söyleşide bu kitabı yazma evresini, nelerden etkilendiğini,  neler yaşadığını ve karakterlerinden bahsetti.. Bende çok etkilendim kendisi çok tatlı bir bayan öyle de güzel anlattı ki hayran hayran dinledik kendisini.. Yasemin hanım; yazar-şair A.Ali URAL  yazarlık atölyesinde Ali hoca ile çalışmış..( umarım bi gün bende tanışıp nasiplenirim engin bilgilerinden ) kitabı okuyanlar bilir yazarın kendine has bir tarzı var  iyi ki almışım diyebiliceğiniz bir kitap bence.. Bu arada şunu da öğrendim ki bir kitabı okumak kadar  onu ortaya çıkaran yazarıylada tanışmak ondan   kitabın öyküsünü dinlemek kadar  güzel bişi yokmuş .. Bu sefer kitabı daha bir merakla  şevkle okuyorsunuz yani en azından ben öyleyim :) .. neyse  fazla bahsetmek istemiyorum çünkü kitabı okursanız eğer kendiniz keşfedin yazarın dünyasını .. şuan yeni bir kitap yazıyor kendisi hadi bakalım heyecanla bekliyoruz.. şimdi kitaptan bir bölüm  yazayım  ..

"sadakat ne demektir mehrangiz?"
titreyen sesiyle:
"ne demektir?"
"düşlerini sevgiliye vermektir."
"neyin karşılığı?"
"hakikatin karşılığı."
"bu çok büyük bir bedel."
"asla. hakikat düşlerden büyük değildir."
"ya aşk?"
"işte o düşlerin en güzeli."
Bu bölüm kitabın arka kapağı
"lodos fısıldadı; 'vakti geldi, hadi gel!'
ikinci bir daveti beklemediysem
hafifmeşrep olan ben miyim?

uçtum. her türlü sınırı kanatlarımla silerek.
korkak olan ben miyim?

kanatlarım!
hangi ustanın elinden kusursuz çıktınız?
maharetli olan ben miyim?

ah, burnumda tüten sümbül kokusu!
sevgiliyi bir kez olsun çekememişken içime,
onun râyihasıyla böylesi sarhoşken,
bekri olan ben miyim?

âşıksak kanatlara ne hâcet!
yoksa sûfî olan ben miyim?"

7 yorum :

emrah aydın dedi ki...

yazar sanırım inanmayı hazerfen örneğiyle veriyor, güzel bi başlangıç yapmış allah yolunu açık etsin

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

amin emrah sende al bi tane hatta tubaya da al hediye yolla .. oda sever bence

Adsız dedi ki...

merhaba ben gamze..bu kitap benım ödevim ben de çok sverek okudum.fakat yazar hakkında hiçbir bilgiye ulaşamadım.bana yardımcı olursanız sevınırım :)

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

hımm .. gamzecim yazarın hakkında nette hiç bir bilgi yok.. ben kendisiyle tanıştım ..ama hakkında detaylı bilgiye sahip değilim .. mail adresi var bende eğer kendisiyle konuşmak istersen verebilirim.. yada ali ural ın sitesinden bilgi alabilirsin oraya mail atıp .. başka bişi gelmio aklıma tatlım..

Adsız dedi ki...

gerçekten güzel bir kitap, bu kitap beni de ödevimdi herşeyin başı inanmak istemek yasemin hanım bunu çok güzel ifade etmiş kitabında herkesin okuması gereken bir kitap bence

Adsız dedi ki...

yazarı bu kitabı yazmaya sevk eden sebepler neler olabilir yardımcı olabilir misiniz?finalde sorumluyuz da

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

arkadaşlar yarın inş yasemin hanımla bir ropörtaj yapıcaz.. burada yayınlıcam .. inş yardımcı olucaktır size ..