24 Mart 2010 Çarşamba

Gidelim,Öğrenelim,Araştıralım

Evet! bayadır yazmıyodum .. Bu gecen zamanda neler yaptım kısa bi özet geçiyim..bu arada uygun başlık bulamadım ..Gittim dinledim öğrendim araştırdım şimdi de paylaşıyorum :))

Cuma günü İSKENDER PALA'nın Divan Şiiri Saatine gittim tabi ki kaçar mı :) Şeyh Galipi anlattı. Dinlemeye doyum olmuyo iskender hocayı.. sonra ctesi günü okul çıkışı  yazarlar birliğinde ki "Mustafa MİYASOĞLU'nun hazırladığı (servet-i fünun romanı) TÜRK ROMANI ÜZERİNE adlı söyleşiye katıldım .. harika şeyler öğrendim.( bu arada Yazarlar Birliği burnumun dibindeymiş bende yerebatan sarnıcının oralarda aryorum  insan kör olmaya görsün gözünün önündekini görmüyo ) neyse kısaca özetliyim..
Servet -i Fünun dönemi Türk romancıları; gerek anlatı geleneğimizi ve gerekse üstat bildikleri Tanzimat dönemi romancılarını dikkate almadan,daha çok Fransız kültürü etkisinde eser vermişlerdir.Bu dönemin önemli romancıları olan Halit Ziya ile Mehmet Rauf'un eserleri,aslında sosyal ve siyasal atmosferi yansıtmayan,roman kahramanları birey olarak ele alan psikolojik romanlardır.Özellikle "Aşk-ı Memnu"ile "Eylül" adlı romanlar, bu dönemin bütün özelliklerini ortaya koymaktadır.Çağdaş Türk romanının bu iki romanla başlatıldığı bilinir.Mustafa hoca bunları anlattı..


Daha sonra KARİKATÜR VE MİZAH SÖYLEŞİLERİ ne katıldım konuk sanatçı Salih MEMECAN..çok eğlenceli biri çok sevdim kendisini tanıştık kısa bi sohbet ettik.. salih bey karikatürlerinde nelerden esinlendiğini ve bununla ilgili gerek türkiyede gerekse amerikada ki anılarını anlattı.. kendisini zaten takip ediyordum ama artık daha özenle takip etmeye başladım.. bende resim eğitimi alıyorum ama karikatür çizmeyi hiç denemedim henüz :) bana her gün bir şey çizip paylaşmamı önerdi şuana kadar çizimlerimi paylaşmadım burda ama bi toparlıyım paylaşıcam inş..

Salih Memecan ( 2 Eylül 1952 doğumlu Türk karikatürist. Karikatürleri günlük olarak Sabah gazetesi ve ATV’de , haftalık olarak da Aktüel dergisinde yayınlanmaktadır.

Ankara ODTÜ Mimarlık Fakültesi’ni birincilikle bitirdikten sonra yine aynı bölümde yüksek lisansını bitirmiştir. Daha sonra Fullbright bursuyla gittiği A.B.D’de Pennsylvania Üniversitesi’nde doktorasını tamamlamıştır (1983).

Salih Memecan, günlük olarak Sabah gazetesinin ön sayfasında yayınlanan Bizimcity karikatürlerini çizerken bir yandan da yine aynı gazetenin arka sayfasında günlük olarak yayınlanan Sizinkiler bant karikatürlerini çizmektedir. 1998-2007 seneleri arasında ABD'de, New York eyaletinde yaşamış, karikatürlerini ABD'de çizmiştir. Şimdi ise Türkiye'de yaşamaktadır. AKP milletvekili Nursuna Memecan ile evlidir ve 2 çocuğu vardır.

8 yorum :

Kısaca Fd dedi ki...

Çok şanslısın İstanbul da yaşadıın için.Ne güzel etkinliklere katılıyorsun.İmrendim açıkcası..ben de gitmek isterdim.

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

hımm.. sen hangi şehirdesin belki orada da vardır bu tarz etkinlikler.. hem yoksa bile başka şekilde dahil olabilirsin yeter ki iste :)

Tespih Taneleri... dedi ki...

Bende cok sansli oldugu dusunuyorum. Bu tarz etkinlikleri takip etmek gercekten insana cok sey katiyor. Paylasimin cok guzeldi. Tesekkurler canim...

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

bazen şansımızı kendimiz yaratırız.. istanbulda olupta bu tarz etkinliklere ilgi duymayan çok kişi var..yada gitmek isteyipte erteleyen.. ben kendim
için gidiyorum insan en büyük yatırımı kendine yapar.. bende kendime bu şekilde yatırım yapıyorum hem öğrenmeyi ve öğretmeyi de seviyorum.. ilginize tşk ederim.. :)

Adsız dedi ki...

Outstanding information indeed. We’ve been seeking for this update.

Adsız dedi ki...

hi friends
i thing buy panasonic camera. What is your recommendation model?
Best regards.

Adsız dedi ki...

Hi al
Fantastic web site. Lots of useful info here. I am sending it to several buddies ans additionally sharing in delicious. And of course, thank you to your effort!

Berra dedi ki...

Adsız : thank you .. Nice to meet you for your interest :)