8 Şubat 2010 Pazartesi

Kalemimden -1

video
Okumaya başlamadan önce videoyu tıklar mısın
06.02.2010
Aklımda bir sürü şey. .Kalemi elime aldım ama ne yazacağımı bilmiyorum.. Ama yazma gereksinimi duyduğum kesin =) ..İnsan bi şekilde içindekileri boşaltır.Herkesin değişik yöntemleri vardır.Bende çizerek,yazarak ve gözlemleyerek rahatlarım.( Gözlemleyerek ne alaka diyeceksiniz şimdi :) bi ara bahsederim ) Şuan bunlardan görüldüğü üzre yazmayı seçtim..Elimde Canan Tan'ın "YÜREĞİM SENİ ÇOK SEVDİ"kitabı var bugün okumaya başladım..100. sayfadayım şuan, biraz ara verdim.Zaten 480 sayfalık bi kitap her oturuşta 100 sayfa okursam çabucak biter.. Yavaş yavaş okumayı severim ben sindire sindire ..Kapadım kitabı kalktım bi kahve yaptım (sade kahve severim ama hepsini bitirmişim sütlüye talim edicez mecbur ) Sonra odama döndüm tekrar .. Penceremin perdesi açık..Genelde yazıp çizerken hep açarım perdeyi..Kendimi daha rahat hissederim böyle,bi yandan dışarıya bakarım bi yandan yazıp çizmeye devam ederim.. bu şekilde yalnız kaldığımda sevdiğim şeylerle uğraşınca acaip mutlu oluyorum seviniyorum :) .. Elimde kahvem penceremin önünde dikilirken aklıma okuduğum kitaptaki dizeler geldi.. Nazım Hikmet Şiirlerini hep sevmişimdir.Murat'ta Aslı'ya ( kitaptaki karakterler) olan duygularını anlatmak için şiir yolunu seçmiş o'na her sabah Nazım Hikmet şiirleri getiriyor..aslıyla beraber okuyoruz ..Ama Aslı çok huysuz bi kız o'na sinir oluyorum ..Murat gibi birine hiçte hak etmediği şekilde davranıyor..neyse henüz yorum yapmak için erken sayılır daha yolun başındayız..

Boş gözlerle etrafa bakınıyordum ki gözüme biri takıldı..Bu saatte ( 00:44 ) ne işi vardı burada ? Üzerinde bir battaniye sıkıca sarılmış belli ki çok üşümüş e tabi doğal olarak üşüyecek hava buz gibi..Karanlık olduğundan yüzünü göremiyorum..Ama merakla o'nu izliyorum..Duraksayarak yürüyordu sonra bank'ın ucuna oturdu..Hala yüzünü göremedim..Öyle sıkı sarılmış ki battaniyesine ve kafasına kadar örtmüş..Allah Allah kimdir bu gecenin bu saatinde! Çatlatacak beni meraktan.Bir o yana bir bu yana gidiyor sağa sola bakınıp duruyor..etrafa bakındım kimsecikler yok..Sitenin bekçisine baktım amcamız kendi halinde onu fark etmemiş sanırım..Acaba söylesem mi ? Yada dur bakalım biraz daha izleyeyim ..Sanırım bu bi adam çocuk değil kadın da değil erkek bu ..Adam oturduğu yerden kalktı etrafına bakındı ..Sonra karşı kaldırımda durdu..Yol ağzına doğru kısa adımlarla yürüdü .. Arabalar gelip geçiyor ..Derken bir arabanın farı adamın yüzünü aydınlattı.. Evet gördüm nihayet, yaşlı bir adam bu .. Ama bu soğukta bu saatte sokakta ne işi var?Çok çaresiz görünüyor =(
Acaba evsiz miydi ? Karnı aç mıydı ? Neden sokaklara teslim olmuştu yada mecbur mu kaldı ? Belli ki geceyi dışarda geçirecek ..Etrafına bakıp kendine yatacak sığınacak bi yer arayan hali tavrı bana öyle düşündürdü.. Evimizin bütün pencereleri caddeye bakıyor..Karşımızda da siteler var ama herkes uyumuş bütün ışıklar sönmüş..Bi an aklımdan aşağıya inip yaşlı adama yiyecek bişiler götürmek geçti..Ama ben aşağı inerken ya giderse? Ayrılamıyorum ki camın önünden..Öyle dikkatli izliyorum ki adamı sonunda beni fark etti..Kaldırımda durup başını yukarı kaldırdı öylece baktı bana bi süre .. Sonra ters yöne doğru yürümeye başladı..bu sırada bizim bekçi amca yaşlı adamı fark etti ..Hemen kulübesinden çıktı adama baktı ..Yaşlı adam karşı sitenin otoparkına doğru yürüdü sonra benim görüş alanımdan çıktı.. bizim bekçi amca da biraz ilerledi bi 5 dk durdu yaşlı adamı izledi..Ben biraz daha kaldım pencere önünde sonra bekçi amca siteye geri döndü yerine geçti..Acaba sorsam mı ? Ama bekçi nerden bilecek ki ..Zaten gitti yerine oturdu bile.. Bende bi Sigara yaktım taktım kulaklığımı ..Kahvemde buz olmuş ya =) pencereyi açtım dışarısı çok soğuk .. Hızlı hızlı içtim sigarayı.. bi kaç sefer daha çektim dayanamadım söndürdüm...çok üşüdüm.. Ben iki dk dayanamadım o yaşlı adam nasıl üşümüştür kimbilir =(( Aklım hala onda kaldı.. Neyse...Oturdum yatağımın üzerine öyle dağınık ki oturmaya yer yok bi tarafta kitaplar bi tarafta çiziktirdiklerim kalemler saçılmış üff annem görse bu dağınıklıkta kendini niye kaybetmiyosun sen diyecek =) Aldım ajandamı elime bişiler yazmam lazım içimden bi şey dürtüyor yaz yaz diye .. Derken aklıma Nazım Hikmet geldi yine ..

SENİ DÜŞÜNMEK GÜZEL ŞEY
ÜMİTLİ ŞEY
DÜNYANIN EN GÜZEL SESİNDEN EN GÜZEL ŞARKIYI
DİNLEMEK GİBİ BİR ŞEY
FAKAT ARTIK ÜMİT YETMİYOR BANA
BEN ARTIK ŞARKI DİNLEMEK DEĞİL
ŞARKI SÖYLEMEK İSTİYORUM. . .

Piraye için yazmış 30 Eylül 1945
O kadar şiirini okudum ama bunu yazmak istedim ..Acaba aşkımı özlüyorum.. Bende artık şarkıyı dinlemek değilde söylemek mi istiyorum.. kimbilir :) belkide söylüyorumdur ..Ama ne güzel yazmış dimi Nazım Hikmet pirayesine ona yazdığı mektupları okumak çok güzel bi duygu ..
Bursa
Hapishanesi

Bir tanem!
Son mektubunda Başım sızlıyor yüreğim sersem! diyorsun. Seni asarlarsa seni kaybedersem diyorsun..
yaşıyamam! Yaşarsın karıcığım, kara bir duman gibi dağılır hatıram rüzgarda; yaşarsın kalbimin kızıl saçlı bacısı
en fazla bir yıl sürer yirminci asırlılarda ölüm acısı. Ölüm bir ipte sallanan bir ölü. Bu ölüme bir türlü razı olmuyor gönlüm. Fakat emin ol ki sevgilim; zavallı bir çingenenin kıllı, siyah bir örümceğe benzeyen eli geçirecekse eğer
ipi boğazıma, mavi gözlerimde korkuyu görmek için boşuna bakacaklar Nazıma!
Ben, alaca karanlığında son sabahımın dostlarımı ve seni göreceğim,ve yalnız yarı kalmış bir şarkının acısını toprağa götüreceğim...Karım benim! İyi yürekli altın renkli, gözleri baldan tatlı arım benim ..ne diye yazdım sana istendiğini idamımın, daha dava ilk adımında ve bir şalgam gibi koparmıyorlar kellesini adamın.Haydi bunlara boş ver. Bunlar uzak bir ihtimal. Paran varsa eğer bana fanila bir don al, tuttu bacağımın siyatik ağrısı, Ve unutma ki daima iyi şeyler düşünmeli bir mahpusun karısı...
Nazım

Aşk nedir ? sevgili uğruna ölmek aşk sayılır mı? ya sevdiğinden ayrı kalıpta o acıyla yaşamayı göze almak ? o zman uğruna ölmek çok mu basit kalıyor bunun yanında.. birini kendinden bile daha çok sevmek mi aşk ..üff gece gece kafam bulandı o kadar çok cevapsız sorular var ki ..Kafamdaki çekmecelerin hepsi dolu sorular sorular.. Bunlar zaten hiç bitmez ..Ben bu sıra çok fena bir merakla okumaya ve araştırmaya başladım.. Edebiyatı çok severim ve hergün yeni birşey öğrendikçe daha da içine çekiyor..İSKENDER PALA 'yı duymuşsunuzdur.. Bana divan edebiyatını sevdiren tanıtan saygıdeğer üstad..O'nun anlattığı aşk öyle güzel ki..
Bir iç yanıştır aşk.. Elinde tutmak istesen tutamazsın..Bırakmak istesende yanarsın..İSKENDER PALA
Büyük üstad'dan yazmak istediğim o kadar çok şey var ki yazmaya bile kıyamıyorum sadece bende kalsın istiyorum..Hem sadece ondan da değil Fuzuli'den Farabi'den İbni sina'dan Nazım Hikmet'den Ahmet Hamdi'den hepsinden yazmak istiyorum.. ben öyle kısa yazılar yazamıyorum ya beceremiyorum napıyım..yine çok uzun bir yazı yazdım işte =) Kalemim öyle hızlı gidiyor ki sanki benden bağımsız işliyor bi an önce yazmazsam dilimin ucundaki kelimeler uçup gidecek sanki acele acele yazıyorum ki yazım berbat ötesi.. Bayağı da yazmışım ne anlattım bu kadar bilmiyorum ama çok rahatladığım kesin =) Eh artık burada kesiyorum bana kalsa sabaha kadar yazarım heralde.. Anlatacak paylaşacak öyle çok ortak noktamız var ki bunların pek çoğunun farkında bile değiliz aslında ..Radyoda hala açık öyle kaptırmışım ki şimdi kulak verdim..Sezen Aksu çalıyor.. VAZGEÇTİM .. Çokta severim bu şarkıyı ..Vazgeçmeyi bilmediğimden kolay geçemediğimden mi acaba bu da ayrı bir konu =) saat 02:17 olmuş abartmayayım dimi ..Hem kalemciğimde yoruldu sende sıkılmış olabilirsin .. Hoş hepsini okuyacakmısın orası da muamma =) ama olsun bakan gözlere sağlık .. iyi geceler diliyorum sana ama öyle kupkuru değil güzel rüyalarla dolu .. Kapanışıda sezenle yapalım mı ..

Vazgeçtim gözlerinden

Vazgeçtim sözlerinden

Bir ah de yeter

Sessizce.. Kimsesizce

Gönderdim dudaklarımı

Öpme al yeter . . .
Hoşçakalın...

5 yorum :

Dijital Günlük dedi ki...

Kuzum, güzel bir yazı olmuş,keyifle okudum. Kalemine ya da klavyene sağlık :)

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

tşk ederim CANIM kafamda yazmaktan sıkıldım kağıda dökeyim dedim :)) seninde okuyan gözlerine sağlık :)

Dijital Günlük dedi ki...

Dök tabi içindekileri. Aynı ve benzer duyguları taşıyan birçok kişi vardır. Uzun da olsa yazıyı okumaya dalıp gidiyorsun. Devamını da beklerim!

kupa kızı* dedi ki...

çok güzel bi yazı olmuş. zevkle okudum. bende Canan Tan'ın kitaplarını çok severim. iyi yazıyo,hayattan..

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

tşk ederim kupa kızı :) okuyan gözlerine sağlık..evet bende bu yazarı ilk kez okuyorum anlatımını begendim..