3 Şubat 2010 Çarşamba

Ekmek Ağacı Yapıyoruz


Facebookta  gezinirken  tesadüfen  gördüğüm bir etkinliği paylaşacağım sizlerle ki ben blogumda  kendi hayatımdan  çevremden  yazılar yazmayı olduğu kadar, hoşuma giden,  beni etkileyen, bana hitap eden konulara da yer vermek istiyorum.İşte buda öyle bir konu ve buna duyarsız kalmamalıyız.ben kalamadım en azından..birazda duygusal olduğumdan bu olay çok etkiledi beni  çok içerledim üzüldüm.. benim hayvan sevgimi yakın arkadaşlarım çok iyi biliyor. bu konuda öyle hassasım ki ve bu etkinliğin konusunu okudugumda hemen çıkıp  ağaçlara  ekmek asmak geldi  içimden. maalesef çalıştığım için  mümkün olmadı bu ama en kısa zamanda  hiç olmazsa bir kaç tane ağaç yapmak istiyorum... yarın evden  ekmekleri hazırlayıp öğle arasında da ağaçlara asmayı düşünüyorum.. işyerimin bahçesinden başlayacağım..haberlerde de geçmişti bu konu ama neler yapabiliriz gibi bir durum söz konusu olmadı.sadece "Ayy yazık Allah yardım etsin " dedik bir çoğumuz.. neyse ki birileri boş durmamış  çok güzel bir etkinliğe teşvik etti hepimizi bizlerde elimizden geleni yapmalıyız.ne kadar çok kişiye ulaşırsa bu haber o kadar çok hayat kurtarırız.şimdi farkındalık zamanı e hadi o zaman güzel ellerinizle ağaçları donatıyoruz.. dostlarımıza yardım zamanı ..  etkinliğin facebook sayfasından alıntı yapıyorum..


Kar onlar için kabus...Kuşlar, kediler, köpekler...

Bu karlı günler dışarıda yaşayan hayvanlar için gerçekten büyük kabus. Soğuktan korunmanın ve sığınacak yer bulamamanın zorluğunun yanısıra içecek su ve yiyecek bir lokma ekmek bulmaları dahi çok zor. Lütfen hepimiz kapımızın önüne:

1 KAP SU (donmaması için içine sıvı yağ damlatılmış, yoksa dilleri yapışıyor)

1 KAP ARTIK YEMEK

koyalım ve bir de kuşlar için EKMEK AĞACI yapalım. Kapınızın önündeki dalları elverişli bir ağaç veya bahçe bitkisinin dallarına takacağınız EKMEK parçaları kuşlar için hayat kurtarıcı olacaktır.

Bu kadarı hepimizin kolayca yapabileceği bir şey aslında. Haydi hep beraber ekmek ağacı yapmaya!

EKMEK AĞAÇLARINIZIN,
1 KAP SU & 1 KAP ARTIK YEMEKLERİNİZİN

fotoğraflarını bizimle paylaşır mısınız? ozgun@yasamhakkinasaygi.com adresine minimum 1MB fotoğraflarınızı gönderirseniz sitemizde ekmek ağacı sergisi açacağız.

Maillerinizde isim-soyad, şehir, sokak bilgilerini de bizimle paylaşırsanız resimleriniz o şekilde paylaşılacaktır.

Ne dersiniz? Paylaşmaya ve fark ettirmeye?

Arkadaşlar,

EKMEK AĞACI afişlerimiz hazırlanıyor. İsteyenler - çevresine asabileceklere gönderebiliriz. Ltf kargo adreslerinizi ozgun@yasamhakkinasaygi.com adresine yollayın. Fotolarınızı da...Ekmek ağaçlarınızı, su kaplarınızı, artık yemek kaplarınızı, ltf bizimle paylaşın, biz de herkesle paylaşalım.

Tayfun Özmen'den yapıcı bir öneri :)

ekmeklerin yağmurda eriyip gitmemesi için ne düşünülür??
ekmeklerin kuruyup veya donup yenilemeyecek hale gelmesine ne önlem alınabilinir..?? bence ekmekleri daha bayatlamadan az çiçek yağı ile işleyip küçük naylon filecikler içine yerleştirip öylece ağaca asmalı...

Hepiniz, iyi ki varsınız, iyi ki buradasınız...

Saygılar



http://www.yasamhakkinasaygi.com/
http://www.sessizkalmasucaortakolma.com/
http://www.askidailacvemama.com/

www.sahipsizsiniz.com

Bu etkinliği düzenleyen YAŞAM HAKKINA SAYGI derneğine teşekkür ediyorum..

6 yorum :

teoman dedi ki...

Hayat daha doğrusu bu dünya, kusursuz denge ile kurulmuştur ve insan yaptiği her bencil hareketle bunu mahvedebilecek kadar zeki bi yaratık. Bence üzerinde çokta yorum yapmamak ve sadece faaliyete geçmek gerek. Gerçekten çok kolay hiç zor değil. İnanin onlar çöpleri dağıtmaktan, çocukları kovalamaktan, ses çıakrıp uykunuzu kaçırmaktan fazlasını yapıyor. Daha öncede yaptığım bir olayin topluma yayılması bence harika bi fikir. Eminim çoğu insan zaten yapıyor bunu. Ama biraz daha fazla kişi fena olmaz.

Uğur dedi ki...

evet süper bir konu... benimde balkonumda kuşlar için ekmek su bulunuyor her daim.. bahçemdede temz su ve arada yicek birşeyler...herzmn yapılmalı bunlar mahvettimiz kadar onların ortamını düzenlemeliyizde.. zaten şu o.... belediyenin zehirlediği aşılı köpekler fln deli oldm..şerefsizler..

ŞANSLI dedi ki...

Çok güzel düşünülmüş.Hiç aklıma böyle bir şey gelmemişti.
Sevgiler...

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

duyarlı insanlar olduğu kadar bilinçsiz insanlar da var.. bu şekilde güzel bir örnek olabiliriz diye düşünüyorum çogumuz illaki kendince bişiler yapıyordur ama ağaca ekmek asmak herkesin aklınada gelmeyebilir .. şahsen benim gelmezdi ..bize bu fikri sunan ve etkinliğin sahibi olan özgün hanıma çok teşekkürler..

TAZE NANE dedi ki...

Çok ama çok harika bir fikir.
Ben sokak kedime, köpeğime ve onun iki yavrusuna bakmak için İstanbuldan uzak sessiz sakin olan yazlık evimde kalıyorum bu sene. Çevrede kimse yok internet dışında tam bir asosyal oldum, ama yeterki yavrular bu kış büyüsün kendini toparlasın diye. Benim hayvan sevgim biraz fazla sanırım.

bayram.celik dedi ki...

Önce insan olmayı becerebilmek önemli.