25 Şubat 2010 Perşembe

Çaresizlik

İçinde bulundugum durumu anlatmak istiyorum aslında,ama kelimelerim yetersiz kalıyor..ya devrik cümleler kuruyorum yada eksik bişiler kalıyor..olmuyor..Kaç kere yazmaya kalktıysam olmadı ..yüzüme bakınca halimi anlayan annem arkadaşlarım bişiler oldugunun farkındalar.. çekinerek öyle yada böyle soruyorlar..yok bişi diyip geçiştiriyorum ama aslında var bişey hemde öyle böyle değil ama anlatmak istemiyorum ..anlatmak o kadar zor ki ..kim anlayabilir ki .. kim çare olabilir ki .. geçicek bu durum da diğerleri gibi biliyorum..ama işte o geçene kadar olan zman yokmu o mahvediyor insanı ..yaşantımı etkileyen olumsuzlukların geçmesini beklemek zor geliyor bana.. hangi acı sonsuza kadar sürer ki diyolar ..doğru bazılarının ki sürmeyebilir.. hem benim anlatıcak bişeyimde  yok ki aslında somut bişi yok, elle tutulur gözle görülür bişey değil bu.. ama acıtıyo işte bunu biliyorum.. ağlayınca rahatlarsın derler hep ..Ama acı doruğa ulaştığında oda olmuyo ki gözlerden yaş bile gelmiyor.. iyisimi ben biraz olsun rahatlamak adına sevdiğim şairlerin mısralarıyla anlatayım derdimi..



  Bilmem ki nasıl anlatsam;
  Nasıl, nasıl, size derdimi!
  Bir dert ki yürekler acısı,
  Bir dert ki düşman başına,
  Gönül yarası desem…
  Değil! 
  Ekmek parası desem…
  Değil!
  Bir dert ki…
  Dayanılır şey değil.


            Orhan Veli KANIK
                                      




SEVİYORUM SENİ

Seviyorum seni, ekmeği tuza banıp yer gibi,
Geceleyin ateşler içinde uyanarak,
Ağzımı dayayıp musluğa su içer gibi,
Ağır posta paketini, neyin nesi belirsiz,
Telâşlı, sevinçli, kuşkulu uçar gibi,
Seviyorum seni, denizi uçakla ilk defa geçer gibi,
İstanbul’da yumuşacık kararırken ortalık,
İçimde kımıldanan bir şeyler gibi,
Seviyorum seni “yaşıyoruz çok şükür” der gibi.

                                               Nazım Hikmet RAN


Aşk 
Sen kocaman çöllerde bir kalabalık gibisin,
Kocaman denizlerde ender bir balık gibisin.
Bir ısıtır, bir üşütür, bir ağlatır, bir güldürür;
Sen hem bir hastalık hem de sağlık gibisin 
                                  Özdemir ASAF


SEVGİLERDE
Sevgileri yarınlara bıraktınız
Çekingen, tutuk, saygılı.
Bütün yakınlarınız
Sizi yanlış tanıdı.

Bitmeyen işler yüzünden
(Siz böyle olsun istemezdiniz)
Bir bakış bile yeterken anlatmaya her şeyi
Kalbinizi dolduran duygular
Kalbinizde kaldı.

Siz geniş zamanlar umuyordunuz
Çirkindi dar vakitlerde bir sevgiyi söylemek.
Yılların telâşlarda bu kadar çabuk
Geçeceği aklınıza gelmezdi.

Gizli bahçenizde
Açan çiçekler vardı,
Gecelerde ve yalnız.
Vermeye az buldunuz
Yahut vaktiniz olmadı.

BEHÇET NECATİGİL


Kırmızıya boyadığım satırlardır beni bu şiirde en çok etkileyen.. 

5 yorum :

Larien dedi ki...

özdemir asaf. en güzeli bence.

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

evet tanımlamada kimi zman zorlandığımız aşkı çok güzel ifade etmiş..

enes dedi ki...

çok duygusalsın belli ediyorsun ama sevdim seni deli çocuk :D

enes dedi ki...

yazdığım yorumlar geliyormu bilmiyorum bir kaç tane denedim şu ana kadar ve tüm yazdılarını okuyorum ve halende okumayan devam ediyorum sanırım sabaha kadar sürcek :d

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

Enes evet yorumların geliyo ziyaretin tşk ederim :) evet çok duygusalım ama duygusallık gizlenmez ki zaten saklayamazsın ki onu :)