15 Şubat 2010 Pazartesi

Abant


Kafamda üç yer belirlemiştim.. "Abant,sapanca,ağva" elime geçen ilk fırsatta buralara gitmeyi planladım..sakin doğasıyla bana göre dinlenip kafa toplanacak bi yer..ve nihayet dün kankamla abant'a gittik .. harika bi yer gerçekten tam umduğum gibi.. önce mudurnu ya gittik orada biraz çevreyi gezdik ve fotograf çektik.. mudurnu evlerine bayıldım.. her köşede bi teyze tezgah açmış yöreye ait ürünler satıyor..bende meraklıyım tabi hepsinin önünde durup bu nedir diye ayrıntısına kadar sordum .. kızılcık tarhanasını bilmiyordum rengi pembe çorba pişincede rengi aynı kalıyormuş hemen aldım :) bide kekik aldım nasıl kokuyor mis gibi.. kekik çayı güzel oluyor bide organik olduğundan gelmişken onuda alayım dedim.. sonra gezdiğim dükkanlardan hoşuma giden bi kaç parça bişi daha aldım .. mudurnu'da yaz havası vardı 1 saat dolaştık.her dükkanın her evin önünde köpekler ve kediler var..bol bol fotograf çektim.. karamel diye bi köpekçik vardı allahım nasıl şeker bi hayvan bazı köpeklere yaklaşamam hemen ama bunu gördüm hemen gittim yanına sevdim biraz sonra onunla da bi fotograf çekildim tabi :)) sonra gezimize devam ettik genel itibariyle mudurnuyu beğendim..dağlarla iç içe bir yer insanın orada kalası geliyor..yolun kıyısından geçen derenin kenarındaki ev çok hoşuma gitti..sonra öğle yemeği için yarışkaşı konağına doğtu yürüdük..yemek olarak tarhana çorbası,kaş kebabı,kabak helva ve baklavadan oluşan bi tatlımız vardı ve yanında buz gibi köpüklü ayran tam iki bardak ayran içtim ki benim yoğurt ürünleriyle aram yoktur.. bir saatlik yemek arasından sonra yarım saatlik bir mesafede olan abant'a vardık.. nihayet burayı görmek nasip oldu.. mudurnu'da yaz havası abant'ta kar :) süper bişey bu :) abant gölü buz tutmuş bembeyaz sanki buz pisti gibi .. biraz göl kenarında yürüyüş yaptık o kadar kalabalıktı ki fırsatını yakalayan gelmiş ..yukarı doğru yürümeye devam ettik..ortada büyük bi yer var orada yöresel ürünler satılıyor alsan da almasan da istediğinin tadına bakabiliyosun.. çikolatalar ,lokumlar ne ararsan var ..peynirler ilgimi çekti tadını bilmeden bile alası geliyo insanın sırf görüntüsünden :) ama tabi tadına bakıyosun ordan da bi peynir aldım.. daha sonra üşüdük tabi büyük abant otelinin biraz aşağısında ki göl cafe'ye gittik. çok güzel tam gölün dibinde sıcacık bi mekan ama biraz tuzlu :) oradada 1 saat durup bişiler atıştırdıktan sonra istanbul'a dönmek üzere yola koyulduk.. ne kadar fark etmesekte baya bi yorulmuşuz aslında.. üç buçuk saatlik bi yolculuktan sonra istanbul'a geldik oradayken hiç bişey düşünmedim kafam bomboştu..istanbuldaki stresi sıkıntılarımı orada bırakıp gelmişim sanki buradaki yeni bir ben gibiydim..keşke her günüm öyle stres olmadan sıkıntısız geçse .. ama istanbul'a girer girmez trafik adamı çileden çıkartmaya yetti bile..bize böyle bi fırsat olanağı sunan petra organizasyona teşekkürler..harika bi gün geçirdik sayelerinde.. inş darısı diğer etkinliklere..






12 yorum :

Figen Akçay dedi ki...

Abant'ı yıllar önce görmiştim ama buzlu değildi, bir bahardı, Mudurnuyu görmek isterim...ama en çok kızılcıklı tarhanayı merak ettim...

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

inan ki karlı hali de çok güzel hele o göl harika 2 ay öncesine kadar üzerinde dolaşıyorlarmış gölün .. ben böyle bişeye cesaret edemezdim tabi :)) kızılcık tarhanası şifalı bir çorbaymış baş ağrısına falan iyi geliyormuş öyle duydum.. ben pişirince bi tabak yollarım zeyneple sana :))

~PakKaramu~ dedi ki...

Pak Karamu visiting your blog

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

Thanks Pak Karamu for visit my blog...

volkan gazer dedi ki...

güzelmiş çöpteneken :)

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

saol :)) tavlan eskidiyse atabilirsin bu çöplüğe :)

SirEvo dedi ki...

Herkesin hayalidir herhalde bu tarz yerleri planlayıp gitmek ama hep hayal olur kalır. İmrendim vallaha. :-)

NET Colik dedi ki...

Gerçekten seçimini iyi yapmışın. Bişey soracağım acaba fotoğrafları sen mi çektin? :) Özellikle 2. resim, bloguna uygun olmuş. Başarılar dilerim.

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

tşk ederim SirEvo ve NET colik .. bazen gerçekten de hayal olarak kalabiliyor bazende hiç ummadık bi zmanda plansız programsız bi bakmışız ki istedigimiz yerdeyiz :)) darısı sizin başınıza ..

net colik evet 2. fotografı ben çektim tşk ederim :))

.:gelincik:. dedi ki...

Bu kudretli gecenin, bizlere hayırlara iyiliklere vesile olmasını temenni ediyor, mevlüt kandilinizi kutluyorum. Sevgiyle sağlıcakla kalınız.

Afet Ergü

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

tşk ederim güzel dilekleriniz için bende çok daha fazlasını sizin için temenni ediyorum hoşçakalın..

Adsız dedi ki...

Webmaster cok tesekkurler...

Selamlar Melek